Jump to content

Fjerning av duracoat.


MagnusM

Recommended Posts

Har fått noen riper i lakken på løpet og tenkte like gjerne å fjerne all duracoaten fra rifla i samma slengen. Vurderer nok duracoat igjen i fremtiden, men akkurat nå er jeg mest opptatt av å fjerne det. Jeg har ikke tilgang til noe som helst fancy workshop med noe som helst av sandblåsingsutstyr, så jeg har sjekket litt på nett og det virker som våre amerikanske venner har lyktes med å fjerne duracoat uten å skade våpnene.

 

Er det noen her med litt mere teknisk innsikt som kan anbefalle "norske" produkter som lar seg kjøpes i vanlige butikker som kan fjerne duracoat..?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

2qt973r.jpg

Beretta, den uten plast deler inni som jeg forstår..

 

En kompis av meg kjøpte denne av en kar som har Duracoatet pistolen.

Han har bare Aceton.. Tar Aceton blånering.

Han vil ha den orginal igjen.

 

Kan han slenge hele greia opp i et kar med Aceton, la stå en stund for å løse opp Duracoten samme som malings fjerner gel..

 

Svar:

________________________________________

"Nei det tar værken Blånering eller Duracoaten"

"Biltema gelen funker" :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Tror nok den skal sprayes igjen med svart/mørk farge.

Eller bare få vekk Softgun fargen. Får se etter at vi har prøvd Gelen.

Den er ikke pen i dag. Ser ut som den er dradd gjennom steinrøysa. Duracoaten skal bort i alle fall.

Vært og kjøpt slik Gel..

Så vi får se om DET fungerer..

Link to comment
Share on other sites

Enden på visa her var å dynke løp og kasse i denne fæle gøgga fra Biltema, som jeg innhalerte dypt av og fikk hodepine, og lot den ligge over natta. Ordnet en bronsebørste som jeg stakk i Black & Deckern og høvla over de gjenværende flekkene på løpet og fikk fjernet all duracoat samt plastlaget som var igjen på kassa. Nå er aluen ren og pen. Litt av blåneringa forsvant på løpet nærmest kassa grunnet litt for mye knoting med drillen, men det får jeg leve med. Neste steg er å duracoate kassa på nytt med noe mer nøytral farge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...