Jump to content

M&P .22 og sær på ammo


henrikz

Recommended Posts

Jeg er så fersk og dere vet jo alt så jeg spør:

 

Er det stor forskjell på ammo på .22? I min mp22 har jeg ca 30% matefeil med alt annet enn CCI ammo. Med CCI fungerer det hundre %.

 

Kan det være jeg som er dårlig på å pusse?

Link to comment
Share on other sites

Min sleit litt med Geco ammo og ett merke til som jeg ikke husker i farten. Det gikk i matefeil og skudd som ikke gikk av.

Feil viste seg å oppstå etter skyting med demper. Det jeg gjorde for å få den til å funksjonere var en grundig puss av hele pistolen. Satt en polerings dott på dremmelen og polerte fint over materampa. Da blei jeg kvitt problemet.

CCI Stinger har jeg aldri hatt noe problem med. Den gav også best samlinger. Men den er dyyyr. CCI standard fungerte alltid :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen erfaring med Fiocchi .22LR, men en i klubben min kjøpte Geco ammo som var ment til rifle, og denne var alt for slapp for de fleste av pistolene vi prøvde den på. Jeg regner da kanskje med at den andre ammoen du har prøvd har lavere utgangshastighet enn 1070 fps, og/eller lavere kulevekt enn 40 gr?

 

Uansett, CCI Standard er jo noe av det billigste man får tak i, så da er det jo bare å fortsette og bruke den.

Link to comment
Share on other sites

Er det stor forskjell på ammo på .22?

 

Ja. Veldig mykje .22LR-ammunisjon er meint å bli skoten ut gjennom ei geværpipe. Difor er krutet av saktebrennande type, noko som gjer langsom trykkoppbygging og låg utgangshastighet og rekylkraft ut gjennom ei kort pistolpipe. Det er som regel best å bruka ammunisjon meint for pistolbruk, dette skal normalt vera noko ein kan lesa seg/tolka seg fram til ut frå emballasjen. GSP'en min spis absolutt alt, men har òg klart best presisjon med ammunisjon meint for pistol.

Link to comment
Share on other sites

He he.

 

Det er mange hyggelige folk som jobber på XXL, men i min erfaring så er det greit å vite svaret selv før man stiller eventuelle spørsmål, for å si det sånn. :winke1:

 

Hvis CCI Standard funker fint så kan du også trygt kjøpe TopShot på XXL, det er (mer eller mindre) akkurat samme ammoen, og den er også veldig billig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...