Jump to content

Er revolvere sære på ammo?


Krs10an

Recommended Posts

Synes min 686 gjør en god jobb med å holde samlingene noelunde på samme sted, uansett .38spl ammo. Såklart et skiller litt på slappe hjemmeladinger mot heietere men de er ikke snakk om så mange cm i høydeforskjell. Uansett type kule og vekt på kula.

Snakker nå på 25m.

Link to comment
Share on other sites

Har en 686, 6". Om jeg skyter inn med en type ammo, er skuddbildet helt forskjellig om jeg så bytter til en annen type. Helt forskjellig fra fra andre type håndvåpen jeg har.

Flere som har slike erfaringer?

 

Kanskje det er rekylopptaket ditt som gjør at det blir forskjell? Er det store forskjeller også på ammo med samme kulevekt og ca hastighet?

Link to comment
Share on other sites

"går forskjellig" - snakker vi om presisjon, eller treffpunkt?

 

Det er helt naturlig at treffpunkt varierer med kulevekt.

 

Det er også helt normalt at presisjon varierer med kuletype og kulevekt.

 

Men hvor stor variasjon?

 

Og hvordan er det testet?

Link to comment
Share on other sites

I min revolver går det meste likt med samme type kule og ca samme ladning. Når det er sakt varierer treffbildet veldig mellom SWC og WC kuler. Disse er veldig forskjellige i form og kruttladning så det er ikke så rart egentlig. Det meste annet av RN og SWC går nokså likt på skiva. Det er kun med WC at jeg må skru mange knepp både i høyde og side for at den skal gå midt i på 25m. Ellers kan det dreie seg om 2-3 knepp om jeg bytter ammo i samme kulevekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...