Jump to content

9 mm Hulspiss


Markko

Recommended Posts

Jeg har lest i forskjellige forum at noen hevder at hulspiss ammo vil gi bedre presisjon enn vanlig helmantlet.

Derfor vil jeg teste ut dette selv for å se om dette egentlig holder vann :P

 

Vet dere lesere om noen plass som selger ferdig ladet HP kuler?

Har allerede sett at Trond fra Hjemmelading.no selger kuler slik at jeg kan lade selv, men vil ha ferdig ammo.

 

Har lett og lett, men til ingen nytte enda :P

Så hvis noen vet, eller har selv i grenlands området som kan selge en eske ca, sei ifrå :)

Link to comment
Share on other sites

Det er som sagt tidligere her fullt lovlig med hulspiss til trening og konkurranse.

Har sjekket litt rundt og eneste jeg finner er kuler for lading hjemme selv, og det til en horribel pris :(

 

Kan jo kjøpe utstyr til å lage selv, og det er vel det jeg ender opp med å gjøre hvis jeg synes HP er bedre ammo, dog skulle jeg gjerne hatt tak

i en eske eller to til å teste med først. Så igjen om noen vet om en plass som selger ferdig, eller det er en hjemmelader her fra grenlandsområdet som kan selge meg noen.

Så hadde det vært toppers. Bryr meg ikke så mye om jeg betaler noen kroner for å teste, det er mer viktig at jeg får ordnet det billig i det lange løp :P

Link to comment
Share on other sites

Lindskog, til 357magnum mener Holstad skule ha nermere 3.-/kula for158grains Hornady XTP. Eller om det var HTP.. Har ikke prøvd disse. Enda.. :wink:

Mener jeg Betalte ca 90øre for en H&N 158grn med hullspiss. Disse funker fint. Og det er nok mye jeg skal forbedre eller bytte ut før det blir forsvarlig å bruke dyrere kuler en H&N. Men man vill jo alltids prøve nye kuler :D

Link to comment
Share on other sites

Til trådstarter

Det har egentlig ikke noe hensikt å prøve en eske med HP fabrikk, for å se om HP ammunsijon gennerelt blir bedre. Det er så mange faktorer som spiller inn på noe slikt at grunnlaget for vurdering er lite.

Den viktigste faktoren for presisjonen er som regel kvaliteten på kulene. Det er fiorskjell på en xtp kule til 3kr og en belagt kule til 90øre...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...