Jump to content

Hoftetaske for kamera


dreverjeger

Recommended Posts

Hei. Takker for svar sist da jeg tok opp spm om egnet hoftetaske/-sekk. Jeg valgte og bruker nå en Bergans hoftetaske ved dagsturer i skogen (jakt etc) for best mulig bevegelighet. Det kan være turer til fots, ski og truger. Kameraet ligger i denne hoftetaska, men det tar tid å få dem fram. Har behov for å ha kamera/videokamera lett tilgjengelig foran, pluss noen få patroner, enten i hofte- eller magehøyde. Samtidig må det beskyttes mot snø/regn/kvister. Noen som kjenner til vesker/tasker som er egnet til dette, enten til å feste i beltet til hoftesekken foran, eller med egne remmer for feste? Må være minst mulig volum på den. Helst passe ganske nøyaktig.

Link to comment
Share on other sites

Spørs hvilket kamera du har, hvor stort det er..

Selv har jeg ett Nikon Coolpix PX7700, som er ett relativt stort kompakt kamera.

Når jeg kjøpte det, kjøpte jeg også en kamera veske som kameraet akkurat gikk nedi.

http://www.fotovideo.no/Produkter/B%C3%A6reutstyr/Kameraetui/LowePro/Lowepro-Apex-60-AW-Black-Veske-for-Kompaktkamera-111779-p0000041054.aspx

 

Dette har belte-hempe på baksiden, jeg bruker ikke skulderstroppen i det hele tatt. Det fester jeg på magebeltet på jaktsekken, drag-beltet til hunda.... Litt klumpete, men med størrelsen på kameraet måtte det bli slik. Det har også lomme for ekstra minnebrikke og ett ekstra som for batteri etc. Størrelsen tatt i betraktning, synes jeg ikke det er i veien når jeg får festet det, og man har kjapt kameraet klart. Synes jeg ihvertfall. Jeg tar en del bilder av hunda og situasjonsbilder ellers, så det er viktig for meg.

 

Om du har mindre kamera, blir det lettere å finne smidig kameraveske.

Har du større, blir det vanskeligere.. sier seg selv..

 

Men det var mitt tips

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...