Jump to content

"BadAss" Stuck Choke Tube Removal Tool


kammerlås

Recommended Posts

Etter mange forsøk på å få ut en fastgrodd choke, gikk jeg til anskaffelse av dette verktøyet. Dette er rett og slett "grisepikker" som passer til haglechoker. Det geniale er at det fungerer! Verktøyet slås inn med hammer og choken må kastes, men ut kommer'n.

 

Link til bilde:

http://www.kammeret.no/bilder/displayimage.php?pos=-18658

 

Største problemet var å spenne fast pipa, og der har jeg fått proff hjelp. På bildet ses også tydelig sporene fra verktøyet.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tror at bildene du har lagt inn er for store, 655KB når de andre bildene på siden bare er på rundt 100-150KB

Kontakt en moderator så kan de sikkert hjelpe deg å fikse det så du får lagt ut bildene, gleder meg.

Strever også med en shok og har i en tråd fått anbefalt "BadAss" men har vært litt redd for at den skulle utvide shoken slik at den blir sittende mere fast.

Men hvis det er slik at du har fått det til med den så blir det vel en slik på meg også :D

Link to comment
Share on other sites

Siden 2009 har jeg lurt på hvordan jeg skal få ut choken min som satt fast i Mosberg500 pumpehagle løpet og jeg har prøvd mange måter uten hell.

Jeg har hatt munningen nesten kontinuelig stående i bløtt i ett glass med rustløserblanding av WD40 og 5-56, vridd fordervet 2 orginale chokenøkler, laget ny nøkkel av nylonforing med ett stykke skjæreblad som feste i sporet, forsøk 2 ble formskjert pianotråd tilpasset sporet i choken og det resulterte i at sporene i shoken røk............. :trist:

Har også samtidig varmet løpet og avkjølt choken med isspray for idretsskader.....men som sagt ingen hell med mine forsøk.

Men så fikk jeg låne ett sett med dette omtalte "BadAss" verktøyet og etter å ha banket i den som passet inni choken og satt koppnøkkel på

så...plopp...DEN VAR LØS :shock:

Jeg er meget imponert :D

Dette er det eneste verktøyet av de mange spesiallagede som er tilsalgs på nett jeg har prøvd, men det er det jeg selv kommer til å kjøpe hvis jeg igjen får problemer med chokene mine 8)

Det ble litt spor etter verktøyet ytterst i choken men det anser jeg ikke som noe problem, jeg skal pusse over sporene og gjengene i løpet og shoken, smøre dem med varmebestandig pasta (kobberpasta) i gjengene og lage nye nøkkelspor i choken og bruke den igjen, har ingen betenkeligheter for det.

På ønskelisten står det også en justerbar universal choke, siden dette er en pumpehagle så er jo det greit og fort å forandre trangboring med en slik justerbar choke.

Jeg må bare si at dette verktøyet virkelig er "BadAssè" og jeg anbefaler det hvis det er noen andre som har problemer med en gjenstridig choke 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...