Jump to content

Kikkertsikte med rødpunkt og zoom til praktisk


Midt-I

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg har fått innvilget søknad på Ruger Mini-14 og lurer på om noen har tips til kikkertsikte som kan brukes til praktisk? Ønsker gjerne med rødpunkt og justerbar zoom, og vil jo gjerne ha value for money.

 

For å starte rådgivningen anbefalte Tika følgende i en lignende tråd :mrgreen:

Jeg anbefaler en god kikkert, med ett belyst rødpunkt som synes selv i sterkt sollys, forstørrelse 1-4 eller 1-6.

Zeiss 1-4 og Swarovski 1-6 er mye brukt av de som ikke tenker på pris, 15-25`kr.

Meopta 1-4 har kommet med militær utgave med BDC retikkel, ca 9`kr

Vortex har en 1-4 og kommer med en 1-6 i løpet av sommer/høst 5-14`kr.

Trijicon 1-4 er også populær, ca 10`kr.

 

Alle disse modellene er egnet til praktisk skyting, har stort synsfelt og kraftig belysning.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på om jeg enten skal kjøpe noe billig bare for å prøve, eller om jeg skal kjøpe kvalitet med en gang siden jeg sikkert likevel kommer til å oppgradere etter kort tid. Så hva er egentlig forskjellen mellom de billige og de dyrere kikkertene? Med Milleten har jeg for eksempel lest at treffpunktet endrer seg litt når man zoomer, og at man kan være heldig/ svært uheldig med livslengden på kikkerten..

 

Her er noen alternativer jeg har funnet:

Billig: Millet DMS-1 med 1,1-4x 24, 1700,-

Mye for pengene: Meopta Meostar 1-4x22, 6000,-

Kvalitet/ dyrt: Zeiss Victory Varipoint 1,1-4x24 13000,-

 

Evt. leser jeg at en del velger Swarovski for lengre zoom-rekkevidde (1-6x24), men den er litt dyrere enn Zeiss.. 16 000?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...