Jump to content

Remington 870 Supermagnum ejectorproblem


Jon H.

Recommended Posts

Hei, Jeg har hatt litt problem med en ny Rem. 870 Supermag. som av og til kiler seg med 12-70 leirduepatroner. iI det eg skal til å trekke tilbake sluttstykket virker det som patronen delvis henger fast/kiler seg inne i kammereret, noe som igjen får sluttstykket til å stå fast, det til tross for at eg har spraya kammeret med våpenolje. Det jeg lurte på var om det er noen som har erfaring med/ opplevd dette problemet eller som har noe tips til ka eg kan gjøre?

PS. dette er et problem eg kun opplever etter at patronen er blitt avfyrt.

Link to comment
Share on other sites

Det kan være at det er patronene som er problemet, det har vært noen billigslag som det har vært for tynne materialer (plast) virker det som, de utvider seg da for mye når de blir avfyrt.

Gjelder dette alle leduepatroner og jaktpatroner?

 

Jeg har alltid hørt at kammeret skal være oljefritt for at hylsene ikke skal sette seg fast, så prøv å gjør rent kammeret istedenfor :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jepp. Jeg har samme problem. Og det har maaaaaange andre og. Kjent problem det fins utallige tråder om på div forum.

Enten kan man sende den inn og be om å få det fikset, eller fikse det selv.

 

Jeg brukte et cal 12 pussesett som jeg festet til drillen min, smurte inn bomullstuppen med slipepasta og ga bånn gass. Hold på slik i noen minutter, og neste gang jeg var på banen var problemet neste borte. En omgang til på nesten 15 min med polering, så var det ikke noe problem lenger. Litt ut og inn til slutt for finish.

 

Mistenker dårlig poleringsjobb i kammeret av Remington. Spesielt leirdueskudd var et problem for meg. For mye plast og ikke nok messing. Plasten utvider seg mer enn messing, og klistrer seg til kammerveggene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...