Jump to content

Gps Oregon 450


lilleulv

Recommended Posts

Hei!

 

Har søkt litt, men det var lite oppdaterte tråder om denne. Jeg lurer på å kjøpe Oregon 450 da jeg har sett den har kommet bra ut på tester. Disse testene var riktignok litt gamle, men jeg regner med at modellen ikke har blitt dårligere med tiden. Funker touchscreenen bra? Enkel og bruke? Jeg er ute etter en enkel og grei gps til hovedsaklig bruk på sommeren og høsten. Noen med brukererfaring på denne?

 

Spørsmål nr to. Da jeg er helt blank på gps, så lurer jeg på om gratiskart fra Frikart er gode nok? Hva med målestokk, detaljer etc.

Link to comment
Share on other sites

Av en eller annen dustegrunn kommer Premiumkartene bare på ferdige minnekort. Man kan bestille flere kart på samme minnekortet, men hele opplegget med minnekort er og blir dustete. Vet ikke om det funker noe særlig sammen med Basecamp heller(planleggings programmet til Garmin). Det som også er teit med Premiumkartene er at det er ikke alle områdene som har noe ekstra detaljer i forhold til Adventure kartene. Jeg personlig liker de eldre Pro kartene bedre i mange tilfeller, særlig ved bruk sammen med kjøretøy som snøscooter, atv osv. Litt enklere og tydeligere grafikk og alle ferskvann er oppgitt med høyde over havet noe ikke Adventurekartene har.

Ellers er jeg fornøyd med min 450. Den er blitt brukt mye på ATV'en og har krysset Finnmarksvidda noen ganger, utsatt for risting, gjørme, snø og vann titt og ofte.

Anbefaler RAM-mount til den hvis du skal montere den på et kjøretøy.

 

Hvis det er noe jeg skulle nevne som jeg ikke synes er noe bra, så er det at strømpluggen er pinglete(mini USB) i forhold til tidligere generasjoner som feks 60CSX. Pluggen har ikke sviktet meg selv om den er blitt flittig brukt men man ber en liten stille bønn hver gang man plugger den i. Jeg har permanent tilkoblet ledningsopplegg på ATV'en slik at jeg har lys i skjermen hele tiden mens jeg kjører.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...