Jump to content

Nytt forums medlem, fra Re i Vestfold.


Istagg

Recommended Posts

Hallo folkens.

 

Her inne har jeg funnet mange nyttige tips og triks.

Er vel på tide jeg registrerer meg og bidrar litt selv og :smile:

 

Holder på med et lite børsemaker prosjekt. Bygger justerbar ekstern, og enkeltsidig kinnstøtte.

Børsa er en ny Weatherby vanguard S2 med synth stokk .308 Win.

Kommer vel muligens en liten bilde serie i børsemaker tråden etter hvert.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen skal du være :-)

Du bor jo midt i Rådyrland :D

 

Mvh.

Griffon

Yes, jeg har forstått det sånn :P De får forhåpentligvis bryne seg på min nye .308 til høsten :wink:

Har god kontakt med grunneierne hær rundt, så skal nok søke om kvote :)

Duer skyter jeg så mye jeg bare vil sier de :)

Link to comment
Share on other sites

Velkommen!

 

Hvor i Re er det du bor? Nå er jeg ikke innfødt her, og det å få tak i rådyrjakt via grunneierne er ikke så enkelt; det er som regel alltid noen som jakter der fra før, og som har vært der i åresvis... Jeg var veldig heldig, med en svært hyggelig grunneier, og fikk rådyr, så umulig er det ikke :D Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Velkommen!

 

Hvor i Re er det du bor? Nå er jeg ikke innfødt her, og det å få tak i rådyrjakt via grunneierne er ikke så enkelt; det er som regel alltid noen som jakter der fra før, og som har vært der i åresvis... Jeg var veldig heldig, med en svært hyggelig grunneier, og fikk rådyr, så umulig er det ikke :D Lykke til!

 

Jeg bor i Undrumsdal. Jeg er opprinnelig nordlenning. Flytta ned hit for 7 år siden :)

Rådyr kvote søker man om til Våle grunneierlag, men da kommer de som har bodd i kommunen i over 10 år først i køen.

Har man avtale med grunneier stiller man likt som alle andre, men da må man holde seg til grunneiers eiendom.

 

Har god dialog med de 4-5 grunneierne som eier jordene og skogområdene rundt feltet her jeg bor, og har mer eller mindre fritt fram når det kommer til småvilt.

Så forhåpentligvis så ordner det seg med et rådyr til høsten :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...