Jump to content

Kaliber valg---->Finn Classic 512 ?


BigHorn

Recommended Posts

Heisan :-)

 

Etter noen år med fravær fra rådyrjakt med drivende hund, har nå mulighetene for å være gjestejeger (i første omgang) meldt seg :-) Denne nyheten virker som en fast ordning siden forespørselen kommer fra er en kompis som jeg fisker mye med i "ventetiden".

Jeg har valgt å gå til innkjøp av en Finn Classic 512 med Aimpoint til denne jakta. Dette skyldes primært faren min som har jaktet med en Valmet 212 så lenge jeg kan huske;- og den er like tight og fin så kvaliteten er upåklagelig !

 

Spørsmålet er hvilket rifle kaliber jeg bør gå for i denne kombien ?

 

Faren min har 222 Rem, men den synes jeg etterlater litt mye kjøttdeig iblant. (ferdigrulla ammo)

NB: Dette blir ett våpen egentlig kun til dette formålet:- Rådyrjakt med drivende hund. Jeg har andre gønz til annen jakt !

Link to comment
Share on other sites

Støtter forrige taler, utmerket rådyrkaliber.

 

Hadde jeg skulle hatt rådyrkombi så ville jeg ikke valgt tunge og klumpete Finn Classic. Liker bedre lettere og smekrere våpen, gjerne med kal. 20 i hagleløpet og lodda piper. Men smaken er som baken og kvaliteten på Finn Classic er det vel ikke noe å si på:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...