Jump to content

Drivjakt og avskytings jakt i Danmark


donner

Recommended Posts

Kom hjem fra en langhelg med drivjakt og avskytingsjakt i Danmark igår.Vi jaktet på Dåhjort,rådyr og fasaner og det som var lovlig......Vi hadde kaldt og vindfullt vær med 25 cm snø og dette gjorde at selv staute nordmenn frøys..Fredagen var vi på avskyting av spissbukker og dåer og dette resulterte i totalt 20 dyr totalt :overrasket: Lørdagen startet med dansk frokost og samling deretter jaktet vi til lunch hvor vi hadde dansk god ribbe med allt av tilbehør.Vi jaktet så frem til mørket kom og det var så parade og avslutning.Etter avslutning var det sosialt lag med mye godt i glasset...

Her er noen bilder fra moroa..

danmarkdrivjakt080.jpg

danmarkdrivjakt026.jpg

danmarkdrivjakt025.jpg

danmarkdrivjakt085.jpg

danmarkdrivjakt014.jpg

danmarkdrivjakt046.jpg

danmarkdrivjakt103.jpg

Litt ble det på paraden også... :thumbup: vi så mye vilt bla masse rådyr men kulda og vinden gjorde at de ikke ville samarbeide denne gangen..

 

2 av dyra ble skutt med nostler!! ta en titt på de sørgelige restene og hvor blodslåtte dyra var etterpå..

danmarkdrivjakt037.jpg

danmarkdrivjakt036.jpg

Vi hadde en utrolig fin tur med masse jakt og mye god mat og drikke....Danskene leverte varen igjen.....Vi var 7 mann på denne turen...

Link to comment
Share on other sites

Dette såg ut til å være en flott helg ja!

 

Er det virkelig tilfelle at nosler cc ekspanderer så jæ.......???

Jeg har/hadde egentlig planer om å bruke denne kula til alt som ikke skal spises (rev, sel, bever mm..) pga fordelene med å jakte og trene med samme kule. Hadde egentlig skrinlagt planene da jeg fryktet at kula ville oppføre seg mer som en helmatel. Men dine bilder vitner ikke akkurat om helmateloppførsel :shock:

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som om det var en utmerket Danmarkstur denne gangen å. Det irriterer meg fortsatt grenseløst at jeg ikke hadde mulighet til å bli med nå.. Får satse på et sterkere comeback ved neste korsveg.

Arti å se igjen kjente fjes fra "flatbygdene sørafor" er det jo uansett :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...