Jump to content

lovlig uregistrert hagle


sablahedning

Recommended Posts

Detaljene om dette finner du hvis du googler samlerundskriv våpen. Innehavere av lovlig uregistrerte hagler må søke om tillatelse til erverv av ammunisjon. Tillatelse gis av lokal politimester eller den denne bemyndiger. Jeg kjenner ikke til om det finnes eget skjema for dette, jeg vil ikke bli overrasket om politidistriktene har laget sine egne skjemaer. Du risikerer å måtte dokumentere behovet, enten med jegeravgiftskort eller medlemskap i lag/forening som driver med leirdueskyting, men det kan også hende du slipper. Jeg antar at distriktenes håndtering er sprikende.

 

Ved innføring av ny våpenlov blir det nok tvungen etterregistrering av hagler, det er jo bedre å politiets ressurser på dette enn å etterforske kriminalitet.

Link to comment
Share on other sites

Innehaver av gyldig våpenkort kan således ved å fremvise dette sammen med legitimasjon

erverve ammunisjon direkte fra forhandler til våpen oppført i våpenkortet. For å erverve

ammunisjon til lovlig uregistrerte hagler ervervet før 1. oktober 1990 må det fremvises

våpenkort på andre våpen eller gyldig jegeravgiftskort.

 

 

Øverst på side 50; https://www.politi.no/vedlegg/lokale_ve ... gg_998.pdf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...