Jump to content

Browning Bar og to-fot, vil dette føre til dårlig presisjon?


GM2

Recommended Posts

Har kjøpt meg en bar longtrac i 9,3 composite, spørsmålet er om dette fører til dårligere presisjon i og med at forskjeftet er skrudd sammen med løpet via gassblokken.Vil det medføre dårlig presisjon/stor spredning ved bruk av to-fot eller ved bruk av noen som helst form for skytestøtte som forskjeftet er i direkte kontakt med? Noen som har bar som har testet presisjonen med to-fot eller annen skyte støtte?

Link to comment
Share on other sites

Pass bare på å få belastningen på skjeftet å ikke på skruen/reimfestet så burde det gå bra, hvordan vet jeg ikke.. Har prøvd å stramme opp med skytereim og det er ingen suksess, det dro skudda ca 20 cm ut i fra senter, med dertil dårlig samling. I benk hvor framskjeftet ligger plant og det ikke er noe belastning på skrue/reimfeste, samler den som en drøm....lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Pass bare på å få belastningen på skjeftet å ikke på skruen/reimfestet så burde det gå bra, hvordan vet jeg ikke.. Har prøvd å stramme opp med skytereim og det er ingen suksess, det dro skudda ca 20 cm ut i fra senter, med dertil dårlig samling. I benk hvor framskjeftet ligger plant og det ikke er noe belastning på skrue/reimfeste, samler den som en drøm....lykke til.

 

Jeg bruker stort sett bestandig skinn reima fra dfs sauern på browningen under jakt og trening uten at det har vist seg negativt på samlingene. Har brukt samme type reim på begge browningene mine. Jeg tviler ikke på din erfaring, men har ikke opplevd det på mine.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...