Jump to content

Swarovski 1,25-4 x 24/Blaser


Jotto

Recommended Posts

Hei!

Skal montere ett Swarovski 1,25-4 x 24 på en R93 proff. Hvilken montasje løsning kommer jeg lavest med, uten at sluttstykke tar i okularet?

 

Noen som har denne eller tilsvarende løsninger/kikkerter?

 

MAK eller Blaser ? Erfaringer mht bruk?

 

 

På forhånd takk! :P

Link to comment
Share on other sites

Se der,ja, regna med noen hadde prøvd dette!

:D

Så da er det original montasje med de laveste ringene som gjelder. Er det så at mak ikke er et fullgodt alternativ? Dvs er de originale best,kjøper jeg disse. Er det hipp som happ, så tåler jeg å heller bruke 1000,- på kuler og krutt.......

 

Til dere som har prøvd denne kombinasjonen i praksis, er den like funksjonibel som jeg tror, altså til elg/ svin?

Link to comment
Share on other sites

Se der,ja, regna med noen hadde prøvd dette!

:D

Så da er det original montasje med de laveste ringene som gjelder. Er det så at mak ikke er et fullgodt alternativ? Dvs er de originale best,kjøper jeg disse. Er det hipp som happ, så tåler jeg å heller bruke 1000,- på kuler og krutt.......

 

Til dere som har prøvd denne kombinasjonen i praksis, er den like funksjonibel som jeg tror, altså til elg/ svin?

 

 

Jeg har begge, de har hver sine fordeler. Har ikke målt høyden, men oppleverer de som like.

 

MAK er lengre, går lenger bakover, den har 2 posisjoner for ringene. På grunn av lengden er den likevel ikke mer fleksibel.

Originalen har låsehendler som foldes sammen, MAK spakene kan lettere åpnes utilsiktet.

 

Jeg har Original på en R93, MAK på kombien. Fordelen med MAK er ved bytte. Originalen sitter støpt på 93en, løst på kombien. MAKen låser skikkelig på begge. Kan være at jeg har vært heldig med foskjellen på våpnene.

Har akkurat bestilt en til (MAK). På denne skal jeg kappe bort bakerste hullet.

 

MAK er alu, Blaseren er stål(basen) ringene er alu på begge. Selve låseprinsippet er finere på MAK. Blaser vris stål mot stål i låsesporet. MAK presser en stålkloss mot sporet, ingen stål mot stål slitasje på våpenet.

 

Jeg liker begge.

Link to comment
Share on other sites

Takker, Nimrod. :P

 

Dette var et presist,teknisk svar, det jeg var ute etter.

 

Ranger#44, du skulle ikke tilfeldigvis ha et bilde av stasen? Nærbilde, om en kan ønske?

 

Evt andre som har med den kombinasjonen?

 

Sånn ellers står det vel tindrene klart at jeg kjøper montasje om noen har for salg :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...