Jump to content

Problemer med den nye walther x-esse (spesialpistol)


waltherxesse

Recommended Posts

Jeg bare lurte på om det er noen andre her som har problemer med den nye walther x-esse? Testa min nye i dag (mod Stenvaag)

 

Alt på den pistolen var galt for meg,15 klikk på 150 skudd (cci) begge magasinene var forskjellige,det ene ville ikke gå inn uten at jeg trykket inn magasinutløseren og det andre endte opp med at patronen lå ca 3mm til høyre for løpet før matingen...

 

Bare lurte på om det er flere som har sånne problemer eller om det bare er min det er noe galt med :x ?

 

takk for svar på forhånd :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan gjenta mitt innlegg her. Jeg fikk min pistol på mandag. På skytebanen om kvelden hadde jeg mange matefeil og et par klikk.

Tirsdag demonterte jeg pistolen og ga den skikkelig med olje. Tirsdag kveld dro jeg på banen og skjøt en runde 7SP - dvs. 65 skudd. Hadde da ingen matefeil og ingen klikk. Mine skyteferdigheter tatt i betraktning, var jeg meget fornøyd med 561p på første forsøk.

Olje + en del bevegelser for å "gå seg til" tror jeg er vesentlig.

Jeg synes siktene er meget gode, og avtrekket er utmerket.

Ammo var CCI std.

 

Ikke fortvil. La den få olje, og la den få noen hundre bevegelser for å slipe seg til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan gjenta mitt innlegg her. Jeg fikk min pistol på mandag. På skytebanen om kvelden hadde jeg mange matefeil og et par klikk.

Tirsdag demonterte jeg pistolen og ga den skikkelig med olje. Tirsdag kveld dro jeg på banen og skjøt en runde 7SP - dvs. 65 skudd. Hadde da ingen matefeil og ingen klikk. Mine skyteferdigheter tatt i betraktning, var jeg meget fornøyd med 561p på første forsøk.

Olje + en del bevegelser for å "gå seg til" tror jeg er vesentlig.

Jeg synes siktene er meget gode, og avtrekket er utmerket.

Ammo var CCI std.

 

Ikke fortvil. La den få olje, og la den få noen hundre bevegelser for å slipe seg til.

 

Ja skjønner at den trenger å "skyte seg"inn litt,men når ingen av magasinene passer, er ikke det så lett :) Men har ringt tilbake til steenvaag nå og fikk god service med beskjed om å sende den tilbake så skulle jeg få en ny med en gang :)

Link to comment
Share on other sites

et lite tips kan være å kjøpe inn en liten spesiell bladfjær å ha i reserve. denne fjæra ligge under en av skjefteplatene og kalles "trigger bar spring". sportskytterklubben jeg er med i har tre stk std exxe og jeg ordnet med et lite reservelager til de våpna. (den gangen jeg hadde ansvaret for di)

i klubben var vi mest plaget med to av de tre. feilen oppdages meget lett.. man lader våpenet og ved avtrekk skjer det ingenting. tøm våpenet. sett inn en klikkpatron, snu våpenet opp/ned(våpenet er tomt og klikkpatron flagger kammeret) ta avtrekk. om det sier "klikk" er det mest sannsynlig den fjæra. ved brudd på "trigger bar spring" vil en kun kunne avfyre våpenet opp/ned. noe som i seg selv frarådes på det sterkeste pga sikkerhet.

 

det gikk så mange fjærer på klubbvåpna, at jeg for det første slapp å betale for flere fjærer..

og hver gang jeg ringte til det meget annerkjente firmaet og presenterte meg selv fikk jeg spm: åja du.. ska du ha mer fjærer...

 

ellers er vel våpna grei de... har ikke fått prøvd en slik ombygd sak.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg nettopp kommet meg hjem igjen etter ilddåpen av min Stenvaag. 4 timer, 250 skudd, 3 feil totalt. Hadde 2 matefeil, begge disse var med samme magasin og skjedde i løpet av de første 50 skudda. I tillegg til dette hadde jeg en tomhylse som ikke kastet ut ordentlig, men ble sittende i klem mellom løp og sleide da denne spratt tilbake.

 

Og det var det hele. Jeg er kjempefornøyd med min, god i hånda og god å skyte. Jaggu treffer jeg med den også. Skjøt bare CCI Standard.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...