Jump to content

lading av 222


300wsm

Recommended Posts

Hei

Jeg måtte skifte løp i min 222 og skulle lade de hylsene jeg har skutt

i det gamle løpet...jeg har frest alle patroner til 43mm og skrudd diesettet helt ihop

men alikevell er patronene trang i kammeret :trist: er det body die det neste nå da eller

er jeg helt på bærtur :roll: Er det noen som har tanker om dette?

Link to comment
Share on other sites

En body die vil ikke hjelpe noe særlig.

Men ei small body die kan hjelpe.

Vet ikke om de leveres i 222, men ei 223 small body die vil gjøre samme jobb.

Har vært borti samme problem før... Da var alle hylsene mine skutt i en Kombi i 222. Disse hylsene fikk jeg ikke til å kamre lett etterpå, selv med ei small body die og nedslipt hylseholder.

 

Alt etter antall hylser du har, så kan det være enklest å kjøpe nye hylser til løpet ditt.

Men kjører du dem igjennom ei small body die, vil det fremdeles være hylser du ikke får brukt.

Link to comment
Share on other sites

Husker jeg hadde samme problem med min .222. Hadde RCBS-diesett, og klarte nesten ikke få ned hevarmen da jeg skulle kamre dem etter pressing, og det hjalp ikke uansett hvordan jeg justerte dien. Dette var med hylser jeg kjøpte som var skutt i annet våpen. Prøvde Lee RGB, og da ble faktisk problemet borte. Mulig en annen die kan løse det?

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar :) jeg får jo hevearmen ned med patron i kammeret så

da får jeg vell bare skyteforme dem og ta det derfra....jeg har ca 1500 hylser så det å kaste dem for å kjøpe nye skudd er en ikketanke 8) da hvert skudd til norma jaktmatch koster

13kr smellen og det er bare den jeg bruker på jakt...

Ser det mange gode forslag så nå er det bare å prøve ut for å finne løsning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...