Jump to content

Tennhetter i ovn...


Nimrod

Recommended Posts

Fikk en artig avslutning på kvelden.

 

Har etter end oppussing i hjemmet full søppeldunk på laderommet (Vaskerommet).

Driver å rydder litt og tar med meg diverse brennbart og kaster i ovnen (Jøtul Petit) sentralt plassert i stuen. Runder salongbordet og setter meg, to sipper med kaffe og så smeller det. Ikke høyt, bare nok til å skjønne at noe skjedde med ovnen.

 

Litt ned til venstre i "hvinduet" på ovnen er ett 2cm hull :overrasket: Glassbiter er spredd over en tredjedel av stua.

 

:?::?::?::idea::oops: :oops:

 

Rev for tre-fire timer siden kula ut av 7 stk 6,5*55 (har ikke kaliberet lenger). Sprøytet JIF Baderom i tomhylsene og kastet dem i søpla.

 

 

Etter nitidig støvsuging av gulv og hundeseng gikk jeg over til tidligere nevnte avfallsdeponi. Etter telling og kontrolltelling Har jeg nå kun 6 tomhylser i dunken.

 

Jeg lover, kors på halsen, at jeg ikke skal bruke dem til oppvarming :oops:

Link to comment
Share on other sites

Høres kjent ut, for noen år siden støvsugde jeg laderommet for første gang på leeenge, utrolig hvor mye drit som hadde samlet seg i sprekkene mellom århundregamle gulvbord... :oops:

Da jeg var ferdig lyste varsellampa på støvsugeren og indikerte at den var full, så jeg bytter støvsugerpose og kastet den gamle i ovnen.

Jo takk, det gikk en stund, så begynte det å knatre friskt i ovnen....moderen hoppet høyt i godstolen og bikkja krøp inn under salongbordet. :lol:

 

Ingen skader her, bare et par minutter med fyrverkeri i ovnen. :)

Link to comment
Share on other sites

Da har du vært heldig i forhold til min tidligere tiltenkte svigermor som brant det meste i ovnen.

Hun slutta dog å brenne ting i den etter at der havnet tre fire "tomme" parfymeflasker. Vi satt i stua og døra på ovnen flyr opp med et avsindig smell og hun fikk en ufrivillig rundvask :mrgreen:

 

 

Sendt fra min HTC som er vanskelig å rette skrivefeil med...

Link to comment
Share on other sites

Tnnhetten får nok god fart ut av hylsa hvis den varmes opp ja, i beste slyngelalder så tok jeg og en kompis ut kula av en .308, la hylsa på bordet i garasjen og tente på kruttet, som fuste rolig, helt til tennhetten smalt og laget et fint hull i garasjevinduet :oops::roll::lol: .

 

En annen historie fra pappas ungdom, 1946: han og broren tørket avispapir bløtet i gammeldags ugressalt, sukker og vann, dette lå på gulvet på kjøkkenet og tørket, for det var jo en fin kombi komfyr/vedovn der :lol: , etter en stund kommer mammadama inn, ser rotet, føyser sammen alt avispapiret og skyfler det rett inn i ovnen lukker døra..... ho får akkurat tatt et steg vekk så smeller det, døra blir flerret av fronten, tar med seg mammadama i svevet og ho og døra havner i veggen 3 m vekk svart som natta og delvis lett forbrent. Dette var i sentrum av Arendal rett ved pollen, og det ble beskrevet at det kom et jævla ulvehyl opp at skorsteinen og en atomsopplignenede røykutvikling steg opp mot himmelen... :lol: . Mammadama overlevde ho altså, døde midten av 80 tallet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Rev for tre-fire timer siden kula ut av 7 stk 6,5*55 (har ikke kaliberet lenger). Sprøytet JIF Baderom i tomhylsene og kastet dem i søpla.

 

 

Etter nitidig støvsuging av gulv og hundeseng gikk jeg over til tidligere nevnte avfallsdeponi. Etter telling og kontrolltelling Har jeg nå kun 6 tomhylser i dunken.

Takk for at du delte dette.

Synd med ovnen. Men det er tross alt bare en ting. Det kunne gått et øye feks. Det hadde vært ille.

Ikke ta det jeg skriver som kritikk. Det er bare for å få folk til å tenke litt.

 

1) Hvorfor sprøyter folk noe inni hylser med skarpe hetter, er det for å uskadeliggjøre hetta?? Superenkel forskning viser at tennhetter ikke blir sikkert uskadeliggjort av slike triks. Dette var og et eksempel på at hetta ikke blir sikkert uskadeliggjort av veske.

 

2) Dette er en påminnelse til alle om å sjekke alt man skal putte i ovnen grundig før det går i ilden. Det gjelder spesielt ting fra ladeboden, skytebanen osv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...