Jump to content

Kjøp av avstandsmåler fra USA- yards vs meter


Timber

Recommended Posts

Har tenkt å kjøpe avstandsmåler fra USA- f.eks via E-bay, evt. fra nettbutikker da prisene der er helt andre enn i Norge. I USA bruker de jo selvsagt Yards og jeg ser at alle spesifikasjoner på f.eks Bushnell, Nikon og Leupold er angitt i Yards. Det jeg lurer på om disse stort sett er justerbare til meter eller om de er spesifisert for det amerikanske markedet med kun Yards som innstilling? Takknemlig for tips også om gode nettsteder for denne type varer

Link to comment
Share on other sites

Har tenkt å kjøpe avstandsmåler fra USA- f.eks via E-bay, evt. fra nettbutikker da prisene der er helt andre enn i Norge. I USA bruker de jo selvsagt Yards og jeg ser at alle spesifikasjoner på f.eks Bushnell, Nikon og Leupold er angitt i Yards. Det jeg lurer på om disse stort sett er justerbare til meter eller om de er spesifisert for det amerikanske markedet med kun Yards som innstilling? Takknemlig for tips også om gode nettsteder for denne type varer

 

Jeg har en Bushnell, den kan man ivertfall velge mellom yards og meter. Det er en modell 1500, eller noe

Link to comment
Share on other sites

Eg har ein Nicon Monarch 800, som er også stillbar mellom yards og meter. Kan forøvrig anbefales på det sterkeste... :)

 

Men målinger på frihånd, så er det problemer, når du kjem over 300-350 meter. Har målt ut til ca 450 meter på frihånd, det er meir eller mindre flaks..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...