Jump to content

Noen triks for å kunne lade 6 skudd i GSP 32magasinet?


Pedro L

Recommended Posts

Hei

Skyter med GSP i grov og sliter med at jeg må fikle inn ett skudd i kammeret på felt/(grov). Ifølge Harald Stenvaag finnes det ikke 10 skudds magasiner til 32 da Walther fabrikken ikke ville stille om maskinene for mindre enn 1000 bestilte magasiner. Da det ikke ble salg av 400 magasiner til Sverige gav Stenvaag opp prosjektet med å få bestilt 10 skudds magasiner fra Walther da han regnet med å brenne inne med flere hundrede av dem.

 

Hva gjør dere som fortsatt skyter 32 GSPen i felt?

Trenger innspill her etter diverse kaldfingrede forsøk på å kamre ett og ha fem i magasinet.

Er skytterene klare? NEI. Må bare lete litt på bakken og fikle litt mer først.

ER lei den der nå!

Link to comment
Share on other sites

ÅÅH, det var nesten,

men 2 magasiner teller ikke, trådtittelen spør om 6 skudd i magasinet, bestemt form entall.

.22 så er det bare å fjerne knotten på siden av magasinet, så får man i 6 uten ladeproblemer.

Ingen som har noe triks til .32??

 

Jeg har vurdert å demontere magasinet for å se om jeg kan Reodor Felgenere noe, men mer morro å lade og skyte foreløpig.

Jeg lader patron i kammeret og gjør det med løpet ned, da går det ganske greit.

Link to comment
Share on other sites

Barbare, nå blir det spurt følgende av trådstarter:

"Hva gjør dere som fortsatt skyter 32 GSPen i felt?"

 

Og det har han fått svar på. Vi bruker to magasiner for det finnes ikke noen annen løsning hvis han ikke vill få customlaget og ikke vill fingre en løs patron på plass. Så enkelt er det. :wink:

 

Ved bruk av 2 maasiner gå lading meget raskt og uten mye plunder. Problemet er vel egentligen at man ikke skal ha ett fyllt ekstra magasin i Norge. I Sverige derimot funker dette fint uten at noe regler brytes.

 

Men hvorfor kommer du drassende med 22lr? Det blir jo spurt kun om .32 :roll::lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg henviste til trådtittelen. Og som du selv skriver så er det ikke lov med 2 magasin teknikken. Er det disk eller advarsel for en slik forseelse. Det hadde vært en lett metode for å bli kvitt noen motstandere i løypa. De fleste ser vel dette mellom fingrene, men hvis en skytter påpeker et regelbrudd og krever handling :twisted::twisted::lol:

 

.22 tok jeg med som et illustrerende eksempel på hvor lett det kan være.

 

Jeg er følger reglene, men kun fordi jeg bare har et magasin :winke1:

 

Venter fortsatt på et lovlydig sykkelreparatørtriks for å få 6 i 1.

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som et ganske så suspekt og farlig prosjekt dette her. Ikke bare er der magasin montert foran avtrekker, men nå skal man attpåtil bruke hi-cap magasiner og med dette transformere våpenet om til et full auto assult weapon (i følge Gjørv kommisjonen) :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ingenting er vel umuligt bare man setter nok energi inn på å få det til.

 

Men man må vere villig til å spandere etpar magasiner som prototyper

som man kan modifisere på til man får det til.

(1) Slipe ned høyde på Medbringer

(2) Kappe fjær for å få mere plass (Ikke noe bra. Bør unngås)

(3) Senke magasin bunn

(4) Forlenge Hus

 

1-3 er jo ofte normal prosedyre og gir tilsammen kanskje akkurat plass til det ekstra

skuddet, men (4) krever litt mere arbeid.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke helt enkelt å forlenge dette siden knappen på fjæra ikke følger magasinet lineært nedover, men skrår.

Fiklete lodding eller sveising selv for de som er flinke på slikt arbeid. Det er ett komplisert magasin med mange profiler.

Hvem kunne produsere slike hvis en fikk inn endel bestillinger på 6skudds magasiner?

Siden Walther ikke var interessert i å lage 6skudds på tross av bestilling på 1000, er det vel ikke mange som er kyndige nok eller interessert. Dessuten skyter vel ikke 1000 stykker med GSP i 32 lenger?

Disse kunne jo vært støpt i plast?

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke så mange som tar på seg og lage noe slikt og garantere for resultatet.

Men jeg har mere tro på at den som har en GSP og som vil ha et slikt magasin

fikser det med en kombinasjon av en eller flere metoder som er nevnt ovenfor.

 

Er nesten en uimotståeleg utfordring des mere jeg tenker på det.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo noen der ute som har gjort dette, så det er jo bare og studere og sette igang og

bore og file. http://www.targettalk.org/viewtopic.php?t=7789

 

The mags can be altered for 6 rounds,it requires recessing the plastic

end cap and cutting the slot longer in the casing, so the follower can

go deeper into the magazine to allow for the sixth round. Also the follower

has to be altered to allow more tilt for the extra rim and the base of the

follower is shortened to allow it to go deeper. You will also have to

shorten the spring to prevent spring bind.

Link to comment
Share on other sites

OK mekkegutta

Da er det bare å starte med å banke ut krysspinnen og å dremle ivei. Verbingen av å bruke dremel har vært brukt her med hell her før.

Jeg og min herr Dremel venter i spenning på resultater og bilder.

 

Mitt 32 magasin fungerer ikke lenger. Det mater ikke inn det 5te skuddet(fiocchi og S&B). Så nå er det fire skudd mot skivene ild. Noen som vil finne opp en ny gren?

 

Selv er jeg alergisk mot kappig av fjærer og har en etter hvert betydelig fjærsamling, og da spesielt til 1911ene.

Spesielt siden jeg kronisk aldri skriver på posen hvor mange pund fjæra som legges vekk er på, har jeg flere slike poser med rekylfjærer og annet.

Trenger en måte å finne ut av hvor mange pund fjærene er på også. :trist:

Hvilken fjær var til hvilken ladning?

 

Jeg får vel skynde meg å kjøpe ett nytt magasin mens de enda er å få tak i :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har magasinet i deler nå og kikker litt på saken.

Men først, Pedro L, hva er grunnen til at magasinet ditt ikke fungerer? Har du snekret litt på egenhånd?

 

Beskrivelsen på Targetalk gir mere plass inne i magasinet uten å endre på selve magasinlengden. Det innebærer å korte ned fjær og bunnen på medbringer slik at den går lengre ned og dermed også plass til en ekstra patron. I tillegg må man kutte i plastbunnen for at knotten på siden av magasinet også må lengre ned.

 

Medbringeren må uansett modifiseres for å få en brattere vinkel når 6. Patron lades.

 

Men jeg tenkte egentlig på å forlenge selve huset med ca 8 mm og unngå kapping av fjær og kutting i plastbunnen. Siden denne forlengelsen vil skje inne i plasthuset og dermed være usynlig så er det ikke så nøye med hvordan den utføres så lenge det fungerer. Forlengeren må ha samme utforming som bunnen på huset da den må kunne bruke samme festemetode som huset gjør til bunnen på originalutgaven. Samtidig må den kunne festes til huset uten å være til hinder for fjæren. Mulig det er så enkelt som å borre noen små hull i plastbunnen og skru bunnen huset og forlengeren sammen

Link to comment
Share on other sites

Barbaren skrev.

Men først, Pedro L, hva er grunnen til at magasinet ditt ikke fungerer? Har du snekret litt på egenhånd?

Hola

Nei Har ikke snekret noe som helst denne gangen:

Ser ut til at platen som patronene ligger på i magasinet(medbringeren) er tiltenkt å kunne vippe litt og ikke bare gå rett opp. Det slarker mer nå enn da det var helt nytt. Pussig da det ikke har skutt mer enn ca:1500 til 1700 skudd. Skyter ikke like mye 32 som 22 og våpnet er bare ett år gammelt. FJÆREN SYNES Å VÆRE STRAM.

Er heller ikke første skuddet som lager problemer, men tredje og fjerde skuddet som ikke mater patronen inn mot rampen. Trodde først det var de patronene hvor kula ikke stakk litt fram fra hylsekanten(S&B), men ser nå at Fiocchi hvor kula ikke er satt like dypt i hylsen og derned stiller litt fram heller ikke lader. ER KANSKJE IKKE I FORKANT AV LØP/KAMMER AT PATRONEN HENGER, MEN I MAGASINKANTEN?

ERGRER MEG.

Angrer nå på valget av Walther istedet for å gå for Pardini med en gang. Var på våpenkontoret og luftet dette for damen i skranken.

Da er det bare ett spørsmål om hvor mye jeg skal tape på Waltherene og hvor mye jeg må legge til for å få en Pardini i 32/22 og ett tillegsvåpen.

Ser dette kan bli ett par månedslønner :(

Mulig døttrene mine kan arve Waltherene og skyte bra med dem noen år.

Da blir jo tapet på dem 100% :lol:

 

Tror en forlengelse av originalmagasinet uten å sveise på en forlengelse av det kan bli vanskelig mhp feilfri oppførsel?

Har ikke åpnet mitt enda. Du må gjerne legge ut bilder av magasinet i deler-

Jeg fikk hverken tinybilde eller fotobøtta til å funke her, så jeg klarer ikke å legge inn bilder nå-

P

Link to comment
Share on other sites

Den plata som patronene skal vippe ja. På siden av magasinet er det en liten "knapp" som følger nedover i et spor. Dette sporet går diagonalt nedover i forhold til kantene på magasinet. Desto flere patronene du lader i magasinet desto lengre fremover vil denne knappen bevege seg og det fører til at medbringerens vinkel endrer seg slik at den står lenger ned i magasinet. Når du ser på patronene i .32 så ser du hvorfor det må være mer plass i bakkant. Hvis du legger mange nok ved siden av hverandre så vil de til slutt danne en sirkel. Jeg har ikke prøvd å fjerne denne knappen og ladet magasinet, men kanskje jeg skulle gjort det for å se hva som skjer.

Jeg har tatt bilder og skal gjøre de tilgjengelig for allmennheten snart. Jeg lader .32 og 9mm, nå venter jeg på en kronograf i posten. Når den kommer skal legge ut målinger og ladninger og bilder ol. I form av en blogg eller noe slikt.

 

Jeg må kanskje lære meg å få bilder ut på forumet her først.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Nå får jeg ikke ut førsteskudd på 32ern heller! Patronen sitter bom i framre del av magasinet og den lille vippen som medbringeren skal ha er bare en slakke.

Patronen vipper ikke opp og blir dermed stuket i magasinets framkant.

 

Tennstemplet røyk til alt overmål under konkurranse i dag og ønsket om å beholde Waltherene synker for hvær time jeg bruker den.

Våpnene er jo ikke ett år gamle enda og jeg er alt lei dilling med skjefter, avtrekk, magasiner og nå brukne tennstempel.

Tror jeg lar dette ligge en dag eller to til jeg får tilbake lysten til å fikle mer med det. :(

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som om patronene ikke kommer høyt nok i fremkant før sluttstykket kommer fremover igjen. Siden du ikke har noen problemer med utkast så vil jeg sette pengene mine på magasinet.

Nr 1 rengjøring

Nr 2 se etter skade på magasinlepper

Nr 3 lad opp 5 skudd og ta ladegrep uten å avfyre. Observer patronene i magasinet før du slipper frem sluttstykket. Hva skjer?

Link to comment
Share on other sites

Det som du kaller krysspinnen har en funksjon utover det å kunne være til hjelp ved lading i magasinet. Sporet som krysspinnen går i er ikke parallellt med magasinet, men går diagonalt. Når man lader så beveger krysspinnen seg ned og fremover. Dette medfører at patronene blir stående med kulen høyest i magasinet. Det gjenstår å teste om magasinet fungerer godt uten denne før jeg begynner å modifisere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper at sporet er skrått som en konsekvens av at man har en pinne. Tar man vekk pinnen,

så vil medbringeren justere seg selv når den ligger og rir på fjæra og man mater på med patroner.

 

Men du har rett..........det må testes før man kan vere sikker. Hadde vært greit om du fikk tatt noen

bedre bilder av desse delene.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ai. Ett magasin i avgang da?

Hva med å bare ta av "godset" i plastikken i bunn og slipe til rundt der hvor pinnenbutter og slipe tynt av på medbringeren?

Men så er vel 32ern så mye som 9mm ved rimmen og 8mm rundt hylsa som det må tas ned på magasinbunnen minus de ca 4 millimeterene det er i slakke på magasinet? Dvs igjen 5 mm som må bort ett eller annet sted-

 

OT Noen som vet hvor i tyskland? man kan få bestilt metallavtrekker til den nye typen (expert)avtrekk?

Waltheren ble ikke brukt på siste feltstevne. Bommet like greit med en Tangfoglio og en Colt 22ace.

Men artig å prøve å holde i lommelykt mens man holdte våpenet samtidig. Ikke en øvelse for meg tydeligvis.

Uansett så blir Waltheren kun å finne på bane fra nå av.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

da har jeg fått til å lade 6 skudd i magasinet, skulle prøveskyte idag og tok med feil ammoboks. det viste seg at det var den boksen med patroner der kruttmålet ikke ville være helt med. noen sier piff og andre sier boom. skudd tre og fire sa piff. Først etter den andre piffen forsto jeg hvordan det hele hang sammen. jeg trodde at det var magasinet sin feil første gangen den ikke kastet skikkelig ut..........

 

to kuler i løpet, den ene ved munning den andre 2 cm inn.

 

skal se om jeg får lagt inn på bloggen i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Fikk opp ett bilde av ett strippet magasin, men ikke noe mer. Feil på siden eller er jeg for teit til å forstå hvordan jeg blar i bloggen(kombo er mulig her da selvfølgelig)?

Håper du ikke bulket løpet da? Ergelig med slike ladefeil. God kons, ingen tvtitting osv og godt lys anbefales.

Titte oppi med lykt om usikker. Har to bulker i 38en min pga dette etter utlån :cry:

Link to comment
Share on other sites

tja, da var sidene fremme på den svarte linja oppe, ligger under hjemmesnekring....

 

http://barbarenspistollading.blogspot.no/

 

Oppdaget at av og til så forsvinner sidene på den svarte linjen, men klikk da bare på bildet så skal det åpne seg i nytt vindu, så klikk tilbake, så var de der igjen. I know nothing, i`m from Barcelona.

 

 

og vær grei å hjelp meg med bloggen, legg igjen kommentarer på bloggen, nederst på forsiden,

Link to comment
Share on other sites

Der fikk jeg lastet opp bildene. Ser jo at pinnen detter inn i magasinet. Tenker da at 8mm er litt i drøyeste laget? Når det 5 skuddet sitter i magasinet er det jo mulig å presse det siste skuddet ned ca 2 til 2,5 mm. Da er det kanskje mulig å flytte plasten litt kortere opp?

 

Hvorfor får du ikke magasinet i med sleiden framme? Hva butter? Jeg får uansett ikke hylstret Waltheren med magasinet inne, så jeg blir ikke å bekymre meg over det.

P

Link to comment
Share on other sites

Det som butter er nok at patronene ikke går langt nok ned i magasinet, 8mm er nok i minste laget hvis man ønsker den funksjonen. Samtidig tror jeg at man må forlenge magasinet så langt at pinnen kommer til hullet med fare for at den detter ut.

 

Jeg tenker på en løsning som kan være like lettvint som genial, men.....

 

Har en sexvideo :overrasket: jeg prøver å laste opp på bloggen.

Link to comment
Share on other sites

Har du fått prøveskutt magasinet?

Men Doing is believing(liten omskrivning her) så jeg må vel snart ta fram mitt eget blå magasin og se hva jeg får til. Hvirker som om det er litt mer å gå på der da jeg får 5te patron endel millimeter ned før det butter.

Akkurat nå er det ikke stor lyst på andre prosjekter enn ladeprosjekter

Link to comment
Share on other sites

Da ligger det en liten videolink nederts på siden her:

http://barbarenspistollading.blogspot.no/p/hjemmesnekring.html

 

Jeg synes det kunne vært hyggelig med noen tilbakemeldinger fra de som titter innom.

Jeg har noen andre ideer som jeg etterhvert skal prøve, men det blir ikke sånn umiddelbart.

 

Det jeg skulle spørre om er om du må legge 1-3 ledd på fjæra mellom bunn på fjærhuset og

pinnen eller om du valgte å kappe fjæra ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne også presse ned litt med 5 skudd.

 

Jeg målte 8 mm opp for standardhullet til låsepinnen, borret på den ene siden, så den andre, fikk huset på plass så standardhullene i huset passet med modifiserte hull i plastbunnen. Så borret jeg forsiktig og nøye gjennom den plastdutten som står opp midt inne i plastbunnen, og videre ut på den andre siden, i det hullet som var der, jeg gjorde det for hånd, med det tynneste boret jeg fant.

Jeg monterte sammen magasinet og satte boret i det modifiserte hullet, det var vanskelig å få det gjennom så jeg traff kanskje fjæra, så kappet jeg boret.

 

Jeg kappet ikke fjæra. Jeg borret bare et nytt bittelite hull og glemte igjen boret, kort fortalt: REMA 1000.

 

På videoen på bloggen så ser man at medfølgermanipulatorhullet (jeg elsker lange ord!) er delvis skjult så det er ikke sikkert det må gjøres så mye der, jeg tenker på noe å bygge utenpå magasinhuset i den nye "glippen" mellom plastbunnen og ramma...

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg funnet bildene:

 

Her er de to magasinene mine, side om side, det modifiserte til venstre.

 

GSP_mod_%231.jpg

 

Her ligger de splittet og dere kan se hva jeg har gjort:

På det til venstre har jeg filt ned bunnen av magasin-followeren som det heter på nynorsk, ca 5-6 mm. Jeg har også skåret ned den plastkanten som står midt i magasinbunnen, den går magasinfjæren utenpå, men det gjør ingen ting å ta litt av den.

 

GSP_mod_%232.jpg

NB! jeg oppdaget nå at followeren til venstre ligger snudd på bildet! Pass på så dere ikke sliper den skakk slik bildet kan se ut til, jeg bare slipte ned begge sidene så V-formen ble borte, det er nok.

 

 

Til sist har jeg laget litt plass i sidene av magasinbunnen, dette så låsesplinten for followeren kan gå ned dit, men UTEN å falle ut slik den ellers kunne pga hullene for demontering av magasinet. Dere skjønner hva jeg mener når dere demonterer magasinet, eller dere ser det på bilde en, det er hullet siden av magasinet.

 

GSP_mod_%233.jpg

 

Denne fixen gjør at mitt magasin fungerer uten problemer, OG det tar seks skudd :-)

 

Lykke til :-)

 

- Roger

 

Edit: fixet bildelinken :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...