Jump to content

spørsmaål om lading til 300 win mag


svanen

Recommended Posts

hei :smile:

jeg trenger litt info av noen som kan litt om 300 win mag.

jeg har kjøpt meg ladesett å trenger litt hjelp, finner ikke så mange ladetabeller som passer til n165 og n160 hvilket krutt tilsvarer de her ? åsså finner jeg ingen ladedata på 125 grains nosler balistik tip ? :D

Link to comment
Share on other sites

Tusn takk for svar. Men den kulen som er målt på lapua er ikke den samme som jeg har. Jeg har sierfa 110 grains kule. Så fins d noen ladedata til den? :)

JEG bruker gjerne ladedata til tilsvarende kuler fra forskj. fabrikat. Prøver å ta hensyn til form(eks. HPBT, SP etc.). Bruker en korrekt fremgangsmåte med start på min.ladn. og sjekker for trykktegn underveis. Der en ikke finner egen kulevekt, har JEG brukt å gå opp en "vektklasse"+ legge til 1-2 grs på min. ladn, og jobbet meg oppover mot maks.

 

OT. Hvorfor 110grs kule i 300WM? Bruksområdet/effekt tilsvarer 22-250 med lik kule, men uten rekyl?

 

AS

Link to comment
Share on other sites

Nærmeste IMR krutt må bli IMR 4007 SSC

 

Edit:

 

Selv brukte jeg enten N550 eller N160 til 110gr kuler i 300win mag de få gangene jeg brukte så lette kuler - mye bedre å hoppe opp til 150gr (f.eks Nosler BT) til rev, du får mer enn bra nok hastighet, og lettere å få til god presisjon.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...