Jump to content

Nytt medlem fra Svalbard!


Kennethah81

Recommended Posts

Hei hei,

 

Jeg oppdaget dette forumet relativt nylig i forbindelse med at jeg vurderer å kjøpe min første rilfe, og nå har jeg da klart å lage meg en profil her.

 

Jeg er 31 år gammel og har bodd på Svalbard siden Juli 2007. Da jeg begynner å bli litt lei av å ha med folk med våpen når jeg skal på tur med snøskuteren min, eller med båten når jeg planlegger å gå i land, så har jeg endelig bestemt meg for å kjøpe min første rifle.

 

Jeg skøt en del med salonggevær i min barndom, og har litt sporadisk skutt med pistol og revolver når anledningen har bydd seg.

Våpeninteressen har alltid vært der, men da jeg kan være litt treg med å komme i gang med nye ting, har jeg ennå ikke skaffet meg noe eget våpen.

 

Jakt har aldri vært en stor interesse for meg, men jeg må innrømme at nå når jeg står på terskelen til å kjøpe min første rifle så begynner det å friste det og.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen skal du være! Er da fine områder hos deg å jakte på, så vil anbefale deg å prøve det ut. Fort gjort å bli litt hekta ;)

 

Skal opp til Svalbard om 2 1/2 måned og gå en liten skitur på fem uker, så kjenner du noen som vet status på isforhold/tykkelse på østkysten kan vi gjerne prates over pm :)

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen :)

Anbefale dæ en tur på IGP å snakke med han Vebjørn , kjøpte mi rifle av han i sommern, men det i Tromsø, og han har nu flytta opp dit før å drive våpen avdelinga :)

 

Jeg snakket faktisk med han tidligere i dag og en gang tidligere denne uka! :D

Veldig trivelig fyr og det virker som om han vet hva han prater om.

 

Jeg lagde meg en egen tråd om riflekjøpeprosjektet:

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=82656

 

Ser ut som om det blir en Marlin 1895G eller GS på meg så snart søknaden går igjennom :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...