Jump to content

Mårfangst 08


AmundS

Recommended Posts

Forer inn måren litt tidlig for at den skal bi "kjent" med kassene før jeg spenner opp fella. Jeg tror det kan være en fordel. Jeg har ikke noen skisser på kassene, men de er 35- 40 cm lang, med netting i den ene enden og conibear fella i den andre. sager slisser i sidene for å få plass til fjærene. Viktig å prøve å løyse ut fella i kassen før man setter de ut, slik at man vet at kassane ikke er for trang. jeg bruker conibear 160

Link to comment
Share on other sites

Satser på å begynne å fore inn før September

 

Jeg kan ingenting om mårfangst. Er det vanlig å begynne å fore de inn 2 måneder før sesongen starter? Skjønner at det sikkert hjelper, men lurer bare på hva som er vanlig praksis.

Står det meste i boka "Fangst og Feller 1" av John Ophdal. Meget bra bok!
Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøper inn fat 20-25 kg med hestehonning og synes den fanger best førstesesongen, altså "fersk". Mulig jeg tar feil.

Har også fanget endel på fugleboller, kongen av danmark oppløst og oppsugd av tamponger og selfølgelig svarttrost vinger med honning.

Men hvilken åte bruker dere på røyskatt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøper inn fat 20-25 kg med hestehonning og synes den fanger best førstesesongen, altså "fersk". Mulig jeg tar feil.

Har også fanget endel på fugleboller, kongen av danmark oppløst og oppsugd av tamponger og selfølgelig svarttrost vinger med honning.

Men hvilken åte bruker dere på røyskatt?

En bit grillpølse har jeg brukt med suksess, har også brukt tørrfisk. Har inntrykk at Røyskatta spiser det meste.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...