Jump to content

Heldempet 6,5?


F86

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med dette? m67`n skal få en makeover på nyåret :)

Har en heldempet .22 fra før og liker dette bedre enn å gå rundt med en tut på løpet. Dette er tenkt å bli en rifle som er med på de fleste fjellturer, og bør fortrinnsvis vere lett & hendig.

Ønsker ikke lengre løpslengde enn 50cm. Alternativet om jeg må gå for tut er jo da 40cm løp og en kompakt demper.

Løpa jeg har tilgjengelig er 19mm " danske løp" , et 50cm og et 74cm. Disse kan vel børsemakeren dreie ned?

Hadde egentlig tenkt å låne dattera sin ny kjøpte vixen til dette bruket, men den var så pen at vi kvier oss for å kappe løp osv, selv stokken skinner jo... :?

Takknemmelig for innspill :)

Link to comment
Share on other sites

Har en Sauer 200 med en stor Hausken Whisper demper på,tror den demper så godt som mulig er råd på ei rifle. Den snerten en hører er lyden av kula, å den kan en ikke gjøre noe med. Veldig praktisk rifle, når en slipper å være redd for hørselskade ved bruk, enten på bane eller jakt.

Link to comment
Share on other sites

Var en prosjekt tråd her om en heldempet mauser m98 men greier f... ikke å finne den igjen.

Ellers så tror jeg hausken leverer sett for heldempet?

 

Fikk klå på en heldempet Tikka t3 i 308 med kkc på Elverum jakt og våpen. Den tilhørte en av de ansatte. Der var selve løpet 45cm, men kunne nok vert enda kortere :wink: På den rifla kunne demperen enkelt demonteres slik at du kunne få tilbake den "originale" tikkan uten demper, om en skulle ønske det.

 

Der hadde de også et sett for å lage heldempet 6.5 som jeg fikk kikke på...

 

God jul :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...