Jump to content

hylsevask utstyr..


joakim88

Recommended Posts

på lik linje med forrige innlegg tar jeg en bomullspinne/q-tips dyppet i blåsprit og ruller rundt inni halsen, gulle reint etterpå!

 

Det trengs normalt ikke rare fettmengden i halsen før pressing. Jeg tar de ovennevnte bomullspinnene dyppet i fett, og ruller forsiktig inni halsen på hver hylse, men det er ikke mye fett på pinnen. Jeg fetter hylsene i venstreåånd mens jeg lader, og bomullspinnen drar jeg bare over hånden innimellom, såpass lite fett har jeg på pinnen. Du vil kjenne om det blir for lite fett, da hylsen vil sitte hardere fast når du drar spaken på pressa opp etter pressing.

Link to comment
Share on other sites

slenger meg på siste anbefaling her!

 

Lee Collett necksizer dier er geniale! Bruker og har brukt det i alle riflekalibre jeg har ladet. Billige er de også sammenlignet med endel andre halspressedier fra diverse produsenter.

 

Med en slik die presser du bare halsen, og slipper fett i det store å det hele, MYE kjappere ladeprosess! I tillegg vil du ha hylser som er perfekt tilpasset ditt kammer, vel og merke om de allerede er skutt i ditt kammer da.

 

Etter noen runder vil hylsene kamre litt tregt, da presser du de tilbake til opprinnelig form i din vanlige fullsize die som du gjør idag, da er du tilbake til prosessen med fettet å styret. Etter dette kan du nok engang kjøre noen runder med collettdien. Innimellom her må hylsene riktignok trimmes på lengde etter behov :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...