Jump to content

Avtrekk på cz 455 american


Tavi

Recommended Posts

Hei

Venter på papirene for å kjøpe en salong rifle i 22lr ,og med ekstra løp i 17hmr,hadde tenkt Sako men blitt anbefalt Cz.

Var å tittet litt på en Cz american idag,den hadde et (etter min mening og smak)et elendig avtrekk,ikke trykk punkt i det hele tatt,føltes mer ut som å brekke en iskrem pinne,null følsomhet.

Har fått med meg på kammeret at fler skifte avtrekket,vil dette ordne problemet med trykkpunkt i avtrekket? :roll:

Link to comment
Share on other sites

hei

har bestilt Timney avtrekk samt yoda kit,skal prøve begge,når det gjelder Sako quad er den lik i avtrekket?

Ha skutt en del i min tid,blant annet deltager i forsvarets skapskytter lag i 1968,men aldri sett værre avtrekk,var dårligere en på Diana luftgevær fra 50tallet.

Jeg betaler hva det koster men er på utkikk etter "the best money can buy" type salong rifle i 22lr\22wma\17hmr utskiftbare løp,har ikke kommet over noe annet en CZ og Sako på nett noen som har andre forslag?

er ikke intresert i noe match rifle \skiskyter type,skal brukes til småvilt og trening,vekt ikke over 3.5kg.

Link to comment
Share on other sites

Installerte selv Yodave avtrekk ikveld på cz455 american, brukte rød shim (hylse) og den sterkeste fjæra da en kamerat har den nest sterkeste og jeg mener at den er i "hissigste" laget, med hans egne ord så setter ikke han fingeren på avtrekk før skudd kommer.

Med den sterkeste fjæra så ble min cz meget god på avtrekk, kontrollert men ligger nok under 1 kilo- selv om det sies på nett at den skal ligge på rundt 3.5pounds (1.59Kg)

Dette varierer jo fra rifle til rifle. Særdeles godt fornøyd med et kit til 140,-

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte meg cz 455 varmint for ikke så lenge siden. Fikk samme følelsen med avtrekket. Likte det ikke.... Jeg bestilte mye ekstrautstyr til rifla og pga det sa børsemakeren at han skulle mekke litt på avtrekket uten ekstra kostnader (noe han til vanlig tok minst 1000 kr for)!!

Han hadde gjort en kjempe jobb! Avtrekket er smoooth :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei

Nå er cz455 american i hus foreløbig med 22lr 17hmr løp er bestilt men importør var tom :overrasket: kan ta 1 mnd tid før det er på plass.

Jeg ble veldig overasket over avtrekke på min i forhold til den jeg testet i butikk for en stund siden,det var som natt og dag til det bedre.

har Yoeda kit og timney avtrekk i posten om ikke så lenge,får se hva jeg gjør da det kommer.

.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

bare å henge seg på erfaringene med yodave tuning avtr kit. kjøpte avtr sett og ny 10% hardere fjær til sluttstykket til min cz452 22wmr. hadde jeg vist hvor elendig orginal avtrekket på min cz egentlig var så hadde jeg gj noe med avtrekket for lenge siden! godt at det aldri er for seint å lære,oppdage "nye" ting... egentlig er det dårlig at cz leverer børsene med avtrekk som er så dårlig at flesteparten ønsker å forbedre det :?: ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...