Jump to content

Mateproblemer i BUL M-5 .40 S&W.


Baldrick

Recommended Posts

Har i den siste tida begynt å få problemer med at patronen stuker seg på feedramp'en, og magasinet løsner (henger).

Våpenet (og spesielt feedramp) har vært pusset på forhånd.

Et strakstiltak som har fungert, er ganske enkelt å slå på magasinbunn med håndbaken - da kamrer patronen.

 

Ammo: 180 grs Frontier CMJ RNFP, 5.5 grs VV N340, Federal SP tennhette, vekselvis Starline/S&B hylser.

COAL: mellom 28.60 og 28.70mm.

Kronografert til 295 m/s, tilfredsstiller faktorkravet i Standardklassen.

 

Er usikker på om problemet skyldes ammunisjon, magasin eller mekanisk i våpenet.

Sikkert anybody's guess, men kanskje noen har hatt erfaring med dette problemet?

Råd/tips/triks?

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte samme type kuler, i sammme type pistol, tidligere, og ladet da til OAL på ca. 30,5mm.

Har noen ganger matingsproblemer når jeg skyter "butikk ammo", som oftest ligger i OAL-området du beskriver.

Mitt forslag er at du følger rådet som ble gitt for et par poster siden, og forlenger patronene dine til ca. 30,5mm.

 

Mvh Komla

Link to comment
Share on other sites

Som de andre nevner. 2011 burde ha en AOL mellom 30-30,5 litt avhengig av hva ditt kammer klarer også.

 

at magasinet henger kan være at når sleide går frem å kamrer patron så blir patronen under i magasinet dyttet litt frem av sleiden.

 

flere ting som kan hjelpe.

- hardere magasinfjær som holder patronen hardere mot toppen.

- legge litt olje på bunn på sleiden i midten. der patron fra magasin støter på når sleide er i fremre stilling.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...