Jump to content

Billig tofot med vugge


Lars77

Recommended Posts

Noen som kan hjelpe meg med konkrete tips til billig tofot med vugge.

Størrelse ca 9-13".

Blir nok ikke brukt all verdens. Kanskje litt på bane, til innskyting og litt for skøy.

Billigkvalitet er helt OK.

Men jeg vel helst ha en med vugge. Har sett her inne at DX.COM har noen slike.

 

Det jeg imidlertid ikke har helt klart for meg: Er disse bare å smette innpå eksisterende rembøyler, slik som Harris?

 

Dersom det er noe mer plunder og modifisering på børsa vil det være uaktuellt. Enn de fra biltema? De er vel bare uten vugge? De er vel bare å feste rett på? Det får bli reserveløsningen dersom det er knot med festing av førstnevnte.

Link to comment
Share on other sites

Nå vet jeg ikke hvor i landet du holder til, men jeg kjøpte en rimelig tofot med vugge på våpenhuset i stavanger. Hvilket merke det var husker jeg ikke. Du merker at den ikke er av "knallkvalitet" men fungerer godt nok til mitt bruk som stort sett er koseskyting med salong eller 223. Har også hatt nytte av denne på skarvejakt med 223en. Mener jeg betalte rundt 500 kroner for den.

Link to comment
Share on other sites

Eg har den tofoten som blei linka til over. angående festemåten til den foten, så følger det med ein egen festeknott som allerede henger fast på tofoten, den er stort sett lik den som står på rifla di men har sikkert andre gjenger. så viss du vil bruke det eksisterende reimbøylefestet du har so må du dore ut ein splint som går gjennom den festeknotten som er på tofoten og feste den knotten som du har på rifla, på der igjen. litt vanskelig forklart men veldig enkelt gjort. heile operasjonen tar berre eit par minutt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...