Jump to content

bytte avtrekk på carl gustav 1900


b9600

Recommended Posts

Har du prøvd å justere det :?::oops:

En av de få fortrinnene til 1900'n er at avtrekket der justerbart, ihvertfall for vekt, uten å ta mekanismen ut av stokken.

Hvis du tar ut sluttstykket, vil du se en skrue som går fra tangen og ned i avtrekkerhuset. Denne kan stilles :wink:

Dersom det gjelder kryp og etterslep, er jeg litt mer usikker, men vil tro at en kompetent børsemaker kan gjøre noe med dette også.

 

PS. Dersom du er usikker på hvordan du skal gjøre dette, kan det være lurt å la en børsemaker se på det, slik at du unngår ubehaglige overraskelser. DS

Link to comment
Share on other sites

Hvis Du tenker feks. Jewel eller andre som enkelt kan monteres fra etter marknaden så blir Du skuffet.

 

Har læst om trykken som er bygget om til å passe singel skudd mekanismer i Sverige. Noen var basert på Jalonen trykke hvis eg husker rett. Var tydeligvis intet som blev anbefalt.

 

Da Zoli tok over produksjonen meiner eg det gikk å få med snelltrykk. Hvis det er mulig å få tak på i dag vet eg ikke.

 

Prøvde selv å få fatt på et sporter trykke som enkelt kan justeres ner til 500 gram men det sluttet med en ombygging av eksisterende. Nå er det på ca.650 gram. (NB! brukes kun på papp)

 

For øvrig en ombygging som folk med mer erfarenhet enn meg ikke rekommanderte.

Men sta som eg er ønsket eg å prøve selv.

 

Nå skjønner eg hvorfor da eg kan føle hvordan de bevegelige delerne beveger seg fra side til side i avtrekker huset.

 

Nå får eg vel alle 1900 elskere på nakken :shock::roll::wink::mrgreen:

 

MvH

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noen greie på hvordan avtrekk justeres, men har lest at det er/var vanlig å forbedre avtrekkene i Sverige til HVA/CG 1900 ved å benytte nyere Zoli deler.

 

Jeg vil anbefale å stille dette spørsmålet til våre svenske venner på http://www.robsoft.nu da det helt sikkert er noen der inne som har erfaring med dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...