Jump to content

Starte med benkeskyting.


JoeHugin

Recommended Posts

Har lyst til å prøve dette, og det er en klubb ikke langt fra meg.

 

Det jeg lurer litt på er hvor lang tid det tar fra jeg melder meg inn til jeg kan erverve rifle for det bruket?

Saken er at når min bestefar døde, så etterlot han seg to rifler, og den ene går det ann å bruke litt til dette.

Jeg har vært i kontakt med våpenkontoret ang utlånserklæring, og siden jeg har våpenkort på pistol og er aktiv pistolskytter så var jeg skikket til å ha våpen, og for skytetrening på bane var det ingen problem med utlånserklæring for det bruket. (det er min onkel som har overtatt riflene etter bestefar.)

 

Denne riflen er jo heller ikke velegnet til dette bruket mtp kaliber, så kunne tenkt meg en 308 el.lign for bruk til benk og langholdsskyting. Derfor lurer jeg på om det er noen "karantenetid" før erverv av rifle kan finne sted.

 

Joakim.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg lurer litt på er hvor lang tid det tar fra jeg melder meg inn til jeg kan erverve rifle for det bruket?

Det er ingen karantenetid.

 

Når du søker om rifle til konkurranseskyting, så vil våpenkontoret spørre etter medlemskap i klubb med skyteprogram som den aktuelle rifla kan/skal brukes i, og etter dokumentasjon på aktivitet i denne, eller andre klubber.

- medlemssskap er greit, og du må vise medlemskort/ kvittering på betalt medlemsavgift

- aktivitet kan dokumenteres på to måter, legg ved resultatlister fra stevner, eller (og) en attest fra klubben du skyter i, som sier at du er aktiv skytter i denne klubben.

 

De fleste klubber vil definere aktivitet som at du ofte eller regelmessig er på klubbens treninger, eller dersom man vet at du trener andre steder, at man vet at du trener på noe som ligner på klubbens skyteprogrammer, eller at man har inntrykk av at du er seriøs og faktisk vil skyte.

Er du aktiv i klubbarbeidet så er det ikke sikkert man husker at du nesten aldri skyter... De eksakte kravene vil variere fra klubb til klubb.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...