Jump to content

Beaglefrue ønsker nytt hjem og jegere


Desert-Beagle

Recommended Posts

Jeg har et problem/ ei utfordring. Vi har to Beagler i familien, en unghund som prioriteres og ei godt voksen tispe som ikke prioriteres. Det er dumt for alle parter. Kona er gravid med nr to og syns hverdagen hadde vært mye enklere med kun en hund, for å si det forsiktig. Det er jeg dessverre helt enig i, men det er helt uaktuelt å avlive tispa. Ho er for god til det. Derfor lurer jeg på om noen er interessert i å overta den. Det er mye igjen av ho.

 

Tara jager kun hare og er en god og rutinert harehund. Hennes fremste styrke er påholdenhet og evne til å få ut. Tapsarbeidet er ikke godt nok.

 

Som familiehund er ho som beagler flest, glad og trivellig. På sine eldre dager er ho blitt veldig glad i å ligge foran ovnen. Matlysten er upåklagelig, helsa er god.

 

Tara er for god til å ikke bli brukt og for trivelig og frisk til å avlives. Om noen kunne tenke seg å overta ei rutinert beagletispe kan jeg love ei trivelig bikkje som har mye ugjort i hareskogen. Jeg kan garantere mange hareloser. Den som ev overtar henne har selvsagt full returrett om en skulle angre eller bli misfornøyd. Tara bor på Sørlandet, men jeg kjører ho ganske langt om de rette melder seg.

 

Ho har forøvrig sansen for skogsfugl og liker å støkke de på overvær. Har skutt flere for ho etter at ho ble så voksen at jeg skjønte at ho ikke ville slutte med det.

 

jutu6a.jpg

 

4dw8m.jpg

 

14siekk.jpg

 

2h3o3ts.jpg

 

4tkf3k.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...