Jump to content

Montasje til baikal kombi.


jaktking

Recommended Posts

Hei.kjøpte meg en baikal kombi 12/76-308w som jeg skal sette en zeiss duralyt (30mm)på.så noen som kan si meg hva som er best å bruke av ringer.og som tåler 308 rekylen.og hvor jeg får kjøpt?tror det er 11mm spor på skinna som står på.trenger ikke være avtagbart..

Link to comment
Share on other sites

viewtopic.php?f=49&t=78692&hilit=baikal+kombi

 

Om du bare skal ha en kikkert på den og ikke skal drive å ta de av og på; kjøp 2 stk slike; http://www.ebay.co.uk/itm/SPORTSMATCH-H ... 35a&_uhb=1" target="_blank 2 fordi du da ved å bruke de forlengede ringene får mer justeringsmonn i lengderetningen (øyeavstand); for å sikre mot bevegelse pga rekyl borrer du et 4,2mm hull gjennom foten på montasjen og litt ned i skinna på løpet og setter inn den fjærstiften som følger med montasjen. Har gjort det på enne måten på min enkeltskudds Baikal i 308 og ting har ikke flyttet seg så langt.

 

 

EDIT-de finnes også i medium høyde og heter da ETO37C, Våpensøilen er importør om du ikke vil handle på nett. Sportsmatch har også flere versjoner skinner som passer, men jeg synes ringene på disse står for nærme hverandre og begrenser plasseringen av siktet.

Link to comment
Share on other sites

Har også akkurat mottatt min baikal taiga, 12/223.

Tenkte om det var noen vits å sette optiske hjelpe midler på den, maks avstand jeg skal bruke den på er 100m,

Og jeg vil ha muligheten å brenne av begge løp raskt.

Skal fungere ned til -40 ute temp,

Blir røft behandlet, med tanke på frakt på snøscooter og atv.

Skyter brukbart med åpne sikter i dagslys.

 

 

 

 

 

Sove kan vi gjøre når de senker oss ned.

Link to comment
Share on other sites

gå til våpensøylen.no. velg optikk deretter montasjer. varenr-op43. sportsmatch hel medium. NB-denne har 1" hull. denne montasjen har jeg på baikalen min i 12/76-308w. den er stabil og setter kikkerten i passe høyde til at man lett kan åpne og lukke børsa med hansker på uten at hånda kommer i konflikt mellom låskasse og kikkerten. den har også mye justeringsrom/plass så øyeavstanden til kikkerten blir god.baikalen er en solid børse, men husk å gi stokken mange omganger med stokkolje fordi treverket er veldig tørt. har sogar sett ny børse i butikk som hadde en sprekk i stokken oppsiden av pistolgrepet ved tangen der sikringen sitter. har brukt 3/4 flaske scherell`s schaftol på børsa mi og den er fremdeles "tørst"..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...