Jump to content

Våpenskap til gevær og pistol


troasb

Recommended Posts

Jeg har tenkt til å ta opp igjen skytingen med både gevær og håndvåpen. Da må jeg jo ha et egnet og godkjent våpenskap. Men det jeg har sett er jo stort sett beregnet for gevær(er) og ikke for pistol eller kombinert. Jeg tenkte meg plass til en 4-5 våpen av hvert slag.

 

Er det noen som har noe slikt eller vet hvor det kan skaffes vil jeg sette stor pris på det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte et Duun våpenskap, det er ganske høyt men ikke "grisebreit", er vel 45-50 cm utvendig antar jeg (får ikke målt nå, er ca 30 mil hjemmefra) og der har jeg plass til rifler stående, og 2 hyller over.

 

I tillegg er det gjort klart for hyller nedover ene sideveggen inni skapet.

Link to comment
Share on other sites

Joda, å kjøpe et stort skap er jo selvfølgelig en løsning, men det har jeg hverken bruk for eller plass til.

 

du sier du har bruk for et skap til 5 rifler og 5 håndvåpen. du trenger litt plass.

 

jeg har begrenset med plass der jeg bor så måtte kjøpe et ganske lite skap. dybden på dette skapet er 30cm. skal jo holde i masse vis det men det var utvending så jeg får ikke inn ene rifla mi med kikkert på. den tar da opp 2 plasser.

 

Har du plass kjøp litt større en du tror du har bruk for.

Link to comment
Share on other sites

Er nok lurt å tenke på at kikkertsikter på geværene tar stor plass ja.

Tror jeg har funnet et som kan duge, P.S.S.O S5-1. Det er 38cm bredt og 150cm høyt. Der er det plass til håndvåpen i dørhyllene og på toppen. Så får ammoen få plass i et låstbart skap fra IKEA eller noe slikt.

Link to comment
Share on other sites

Duun SGS17 mål:

H = 154cm

B = 54cm

D = 40cm

Vekt 150kg uten hyller.

Maks 2000 patroner kan lagres sammen med våpen (iht. forskrift), da dette ikke er oppgitt fra Duun.

 

Duun har sluttet å produsere disse flotte skapene, men Raufoss amunisjonsfabrikker har tatt over rettighetene. Og kan kontaktes.

 

Deler blir fortsatt levert fra Duun til skapene.

 

P.s. Sjekk om ditt lokale Felleskjøp har liggende skap igjen på lager.

 

Har to slike boltet sammen (ett med hyller og ett med to hyller og rifler). Svært solide skap med samme godstykkelse i hele skapet. Duun skap har kun en feil, og det er at de kun fåes med nøkkellås.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...