Jump to content

Probleme med svensk Toll !


Stgw44

Recommended Posts

Hei , jeg har hvert i Tyskland på Villsvinjakt siste uke . Der kjøpte jeg av en Tysk Jeger en Merkel Helix . Jeg hadde ordnet alt fra Tysk Politi og fra Norsk Politi ( Kjøpetilatelse , import tilatilse til Norge , export og transport tilatelsel fra Tyskland ) .

På grunn at jeg ikke har hvert helt sikker om jeg kjøppe den eller ikke har jeg ikke regestrert den ved svenske toll .

Da jeg har kommet fra ferge i Helsingborg stoppe jeg på Tollstation og vill regestrer den . Det var ikke mulig og jeg har fåt en eskorte fra Tollen tilbake til ferga til Danmark . Alt jeg fikk forklart var at jeg ikke har lov å kjør gjennom sverige med en våpen som er ikke regestrert på mit navn !

Jeg måte kjør hele veien fra Helsingør til Hirtshals og tar ferge til Larvik . I Larvik var det ikke en problem med tollern !

 

Hadde svenske tollern rett eller bare ikke lyst til å gir meg die papier jeg trenger ?

 

Hilsen Enrico

Link to comment
Share on other sites

Med anledning att tullen har gjort det veldig enkelt å innregistrere våpen ved tilfeldig innførsel til Sverige virker dette noe merkelig.

Du har exportpapirer fra Tyskland, importpapirer fra Norge, du burde egentligen enkelt kunne registrere din gjenomførsel av våpnet på tullens hjemmeside såvitt jeg forstår det.

 

https://tid.tullverket.se/svd/SVD_Start ... x?ALT=Info

Her kan du velge formål med innførseln, det er konkuranse, jakt og gjenomreise som jo er aktuell for deg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde altid stopped hos svenske toll fordi jeg er ikke so flink med som på nett ;) . Aldri problemer !!!

 

Jeg har stopped ved den tyske toll i Puttgarden til å spør die , fordi i Rødby er det sjelden folk . Die mente at mine papierer er ok og jeg måte ikke stoppe i Danmark .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...