Jump to content

Sako TRG .260


freezingduck

Recommended Posts

Driver å krangler/hjelper en kompis med ny rifle.

 

Har sett litt på de forskjellige kalibrene til ei rifle ut til 1000m.

Har en sauer i 6,5x55, elsker den til dfs skyting tenkte jeg skulle bygge den om til langhold.

Kompisen min er ikke enig, han har ikke noe forhold til saueren og vil helst ha en fabrikk rifle og ikke noe ''hjemmebygg'' til tross for at hele grunnen til at han spør meg om hjelp er at jeg skjøt ringer rundt han med mitt eget byggeprosjekt.

Så vidt jeg ser, så utifra rene nummer, så er 6,5x55 en bedre langholdspatron enn .260 remington.

 

At .260 remington er blitt så populær i usa, er kanskje fordi den er så lett å bygge om fra .308 som passer i den korte låsekassa til remington.

6,5x55 er vell bedre ihvertfall på de tyngre 140gr kulene.

 

 

Ser at TRG 22 selges i .260 remington i USA, men er det spesialmodell til usa, eller er det noe som leveres i Norge også?

Link to comment
Share on other sites

Forresten så er grunnen til at han skulle ha akkurat TRG, er at han har prøvd en TRG 42.

Huff...

Det er det han egentlig vil ha, men prøver å overbevise om at den er bedre å starte med en ikke magnum patron, han får uansett ikke skutt over 1000m her.

Sa at hvis han skulle ha .338, så finnes det mange muligheter, men prøver å overbevise han om at 5.000 skudd igjennom en TRG 22 er super trening for .338 senere.

Det er samme plattform, og mere brukbart under 1000m.

 

Han vil ikke ha .308, så da er vell en eller annen 6,5 det neste på mi liste.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...