Jump to content

7mm Allen Magnum?


Proffen

Recommended Posts

Veldig bra observert Kalstad - imponerednde faktisk....til tross for villedende opplysninger :wink:

 

Jeg gir karakterene

Orden: Meget godt

Oppførsel: Meget godt

Observasjon: 6

 

Om du søker jobb som observatør.....bare og oppgi meg som referanse :wink:

 

Oversteående er ikke ment som utdriting, men som nevnt, jeg synes det var jævla bra observert, for å si det slik

He, he. Har ord på meg for å være nøyaktig, ja. Og karaktergivningen din er velkjent, må skryte litt av meg selv der, siden du ber om det. Det er en av grunnene til at jeg har den jobben jeg har, bl.a.

 

"Villedende opplysninger" sier du? Kan du presisere hvor jeg i denne tråden har gitt villedende opplysninger? Slit at ditt utsagn ikke blir hengende i løse luften? :wink: Luftige uttalelser setter jeg ikke pris på i tråder som ikke er i OT delen av forumet. Hvis det er min korrektur av dine upresise dimensjoner på russiske patroner, så vil jeg bare slå hard fast med en gang: DER har jeg 100% rett. Ikke alltid andre steder på forumet, men akkurat DER, der har jeg rett.

 

Og hva angar at 14,5 x 114 opprinnelig ikke var en tung MG-patron? Har rett der også. Og russernes 12,7 patron er 12,7 x 108 mm, det er deres tunge MG patron. Og de har en halvautomatisk skarpskytterrifle også i kaliberet nå, som ser ut til å være litt mer fleksibel enn vår Barrett. Russernes rifle i 12,7 mm heter KORK (!)

12,7 x 108 mm har en lengere og bredere hylse enn vår, men med lavere trykk og derfor sammenlignbare prestanda.

 

Du kan vel lære deg å være din egen observatør, forhåpentligvis. Bare forsøke å klare tankene litt så er du vel på rett veg? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Rooolig min venn. Senke hormonspeilet nå :mrgreen:

Ikke du som har gitt villedende opp lysninger, men jeg.....det derre med 15x114 + russernes 50 BMG osv.

Du har heeelt rett....den russiske 50 BMG hetr 12,7x108

 

Og da må jeg KJAPT frem, for å bruse med fjæra.........klukk,klukk :lol::lol:

Både 14,5x114 og 12,7x108'n står blanke og fine i hylla mi, og Karlstad har rett, min venn Castor!! :wink::mrgreen:

 

(PS: dere skulle bare visst hvor mye damer jeg drar på den patronsamlinga min. De blir slappe i knæa og matte i blikket når jeg tar'em med inn i bua for å se........ :lol::lol: )

Link to comment
Share on other sites

Rooolig min venn. Senke hormonspeilet nå :mrgreen:

Ikke du som har gitt villedende opp lysninger, men jeg.....det derre med 15x114 + russernes 50 BMG osv.

Du har heeelt rett....den russiske 50 BMG hetr 12,7x108

 

Og da må jeg KJAPT frem, for å bruse med fjæra.........klukk,klukk :lol::lol:

Både 14,5x114 og 12,7x108'n står blanke og fine i hylla mi, og Karlstad har rett, min venn Castor!! :wink::mrgreen:

 

(PS: dere skulle bare visst hvor mye damer jeg drar på den patronsamlinga min. De blir slappe i knæa og matte i blikket når jeg tar'em med inn i bua for å se........ :lol::lol: )

 

 

Naaah,, vi har en her byen som vi kaller patron Johnny, han har all slags patroner i hylla si, samler visst på dem.

Kan ikke si noen damer har vært å sett på de,, ikke vil han noensinne få noe direktør stilling heller for å si det på en pen måte.

 

 

 

 

 

Sove kan vi gjøre når de senker oss ned.

Link to comment
Share on other sites

Rooolig min venn. Senke hormonspeilet nå :mrgreen:

Ikke du som har gitt villedende opp lysninger, men jeg.....det derre med 15x114 + russernes 50 BMG osv.

Du har heeelt rett....den russiske 50 BMG hetr 12,7x108

Hormonnivået er nok moderat, hvilepulsen min likeså (46 hb/m).

Misforsto deg da der, beklager det.

 

Du får en vennlig klapp på skulderen fra meg. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...