Jump to content

Remington 597 - magasin...


ko-stens

Recommended Posts

Frustrert! :roll:

 

Frøken Fryd har en nett liten Rem 597 .22 lr som jeg fikset opp og dillet en del med for å tilpasse til henne i vår.

 

Alt er egentlig fryd og gammen. Børsa går som fy skam. Mer presis rifle har jeg knapt tatt i, med samlinger ned mot 5 mm på 30 meter (ingen vits å skyte inn på lengre hold), og kongler flyr i biter på høvelig hold. Ja til og med gresstrå skyter jeg av. Ingen problemer der.

 

Problemet er at børsa i praksis er ettskudds... :?

 

Det fordømrade magasinet nekter å sende oppover patronene. De kiler seg fast nedi der. Må da ut med magasinet og banke på det for at de skal komme opp. Dette skjer uansett om jeg har tre, fem eller ti skudd. Dette er visst et velkjent problem med de gamle plastmagasinene.

 

Har hørt at aluminiumsmagasinene skal være bra og funksjonssikre. Pussig i grunn, for dette er et aluminiumsmagasin... Har vasket og tørket og pusset og oljet og smurt og bannet og herjet med driten, og det er så rent for møkk og skitt og sot og alt annet at det er mer sterilt enn en operasjonssal, men nope. Funker ikke. Hjalp ikke å sause det inn med olje og prøve igjen heller.

 

Så hva gjør jeg da? Gidder ikke prøve å få til dette magasinet noe mer, så vil ha nytt!

 

Forslag til magasin? Funker egentlig plast? Like greit å bestille nytt aluminiumsmagasin? Hvordan er de schwære 30-skuddsene? En smuuuule upraktisk om jeg skal løpe rundt med den i skogen, og blir det ikke litt langt når man ligger med tofot? Er det egentlig noe alternativ til aluminiumsrælet?

 

HUFF!!!

Link to comment
Share on other sites

 

Det liknar 3.gen ialefall.

 

Fikk med 2.gen når eg kjøpte min for mange år sida, og allerede då hadde midway 3.gen på lager. Eg er ialefall nøgd med det siste heilt til eg mista det i sommar. 2.gen magasinet er i bunn og grunn eit 3 skots magasin.

 

25 skots magasin er jo kjekt, men rimelig upraktisk om du jakter spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

 

Bestiller det magasinet jeg, tenker jeg. Får gruble litt på hva annet jeg trenger til børsa og. Noen ganger hiver den ikke ut hylsene, så kanskje en bør bytte ekstraktor eller annet rart. Men det er nå et sjeldent problem da. Mulig det er magasinet som har gjort at ting ikke henger på greip innimellom.

 

30-skudds frister fælt, men huff... Det blir fort dyrt! De få gangene tiskuddsmagasinet har fungert (gjorde det i starten, men børsa hadde knapt sett dagens lys da jeg kjøpte den brukt, så det har kommet etter ca fem hundre skudd), MÅ man liksom bare tømme det så fort som mulig. Da blir det tre ganger så dyrt med 30 skudd... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Min og en jeg kjenner sin, kiler seg begge 2.

min har gått noen tusen og gjorde det etter 50 skudd og gjør det fortsatt:) Meen gidder jeg og gjøre noe med det? nope! dritten kosta ikke rare kronene og for prisen av hammer og ekstraktor ala volquartsen er jeg godt på vei til en .17hmr i stedet:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ser ut som mitt orginale 10 skudds og 30 skudds gjenomsiktige fungerer greit. Hadde litt problem, men det løste seg plutselig?

Vilken ammo fungerer best hos dere.

Har bare prøvd Remington thunderbolt til nå. En del missfire.. :(

Kjøper det for at den er billig..

CCI bedre kanskje?

 

Har også byttet ut hammer og utkaster med Volquartsen.... Vart mye bedre avtrekk iallefall.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Da er magasinet lakkert matt svart og fått prøvd en del CCI.

Så nu ser det ut som det meste går greit. :)

Var nokk at det var litt kaldt ute når jeg prøvde den gangen.

 

Har også byttet hammer og utkaster fra Volquartsen..

Avtrekk vart en del lettere.

 

Kikkerten er OK. Man kan sikte med den..

Bushnell til 800 kr som var med på riflen.

 

 

rk64m.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...