Jump to content

Oppbevaring av vitale deler?


baikalgutten

Recommended Posts

Svaret finner du her :arrow:

 

 

Våpenforskriften

§ 79

 

Alle registreringspliktige våpen eller en vital del av våpnene skal oppbevares i FG-godkjent sikkerhetsskap (Forsikringsselskapenes Godkjennelsesnevnd) eller i skap med et høyere sikkerhetsnivå, jf. « Forsikringsselskapenes bestemmelser vedrørende prøving og godkjennelse av sikkerhetsskap » (1985).

 

 

Hele forskriften :arrow:http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?lt ... tml#map022

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok opp spørsmålet med POD da kravet til våpenskap fra første våpen kom, fordi jeg hadde en hagle og et salonggevær stående på hytta (2 timers gange fra nærmeste bilvei). Jeg spurte om jeg kunne sette et våpenskap på hytta, men det kunne jeg ikke fordi da ville eventuelle kjeltringer ha for god tid til å bryte opp skapet. Men det var i orden å ta med sluttstykket til salongen og undertreet til hagle med hjem i sekken og legge disse i våpenskapet hjemme. Så det er det jeg gjør nå. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

 

Blir et våpen du har meld stjålet brukt til noe, med et sluttstykke det ikke kan gjøres rede for hvor kommer fra, blir det fort din oppgave å bevise at det ikke er din reservedel...

 

Er dette krisemaksimering fra din side, eller har du eksempler å komme med. Rettspraksis feks.

Link to comment
Share on other sites

Er dette krisemaksimering fra din side, eller har du eksempler å komme med. Rettspraksis feks.

 

Rettspraksis på at du får et forklaringsproblem når sakens fakta tyder på at det er en mulighet for at din forklaring ikke stemmer?

 

(I dette tenkte tilfelle at du hadde låst inn sluttsytkket, mens våpenet beviselig var utsyrt med et da det ble funnet)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...