Jump to content

Schultz&Larsen Classic DL/Laminat skaefte


Raxen

Recommended Posts

Hej!

Ny på forumet. Får börja med att be om ursäkt för att jag skriver på svenska. Jag har en Schultz&Larsen Classic DL links i 308W och 9,3x62. Jag söker ett laminat skaefte till denna. Vet att det finns både KKC och GRS stockar (som är helt underbara) men har också hört att det finns original skaefter som tillverkas av Schultz&Larsen i laminat. Men hittar ingen information om dem. Provar detta forumet då jag sett att det finns många Schultz&Larsen användare i Norge, vilket det inte verkar finnas i Sverige. Vilket är synd och skam eftersom gevären är Super!

 

Jägarhälsningar från Sverige/Patrik

Link to comment
Share on other sites

Heisann og velkommen.!!:)Du kan sjekke: http://vaabensmeden.dk/sider/schultz_larsen/classic.htm

 

De har laminat som option til classic! Du kan også få valnøttskjefter i grade 3 visstnok. ;)

 

S&L studsare er suverene!:) Hyggelig å høre at det finns S&L-fans i Broderlandet også.!:) Våre danske venner vet hvordan en rifle skal lages.

Håper linken kan være til hjelp!:)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Den munningsbremsen er klin lik Jaktfall sin.(jaktfall.no) Har kjøpt 2 stk derifra. En til 9,3-løpet og en til 6,5 løpet. I 6,5 så tar den like mye rekyl som maximdemperen gjør og 9,3`n blir som en 308W rekylmessig.De fungerer altså utmerket. Jeg bruker de først og fremst ved bevegelig jakt og på bane.Hater å ha lyd-demper på når jeg går mye og i bratt lende.For ikke å snakke om i tett skog. Jeg bruker alltid elektroniske hørselvern, så litt smell gjør ingenting. Hørselvern må brukes når munningsbremsen er montert. Det smeller noe alldeles forjævlig. 8)

 

Laminatskjeftet er en option fra denne børsemakeren ivertfall. Frest som originalskjeftet. Hvis du ser midt på siden jeg linket til står det "alternativer og tillegg i pris" også. Mulig de er forhandler av S&L rifler og modder etter eget forgodtbefinnende. :) Se forøvrig på menyvalget; "S&L dele til andre våpen" der er det bilde av fresen de bruker. Om de leverer utenfor Danmark er jeg ikke sikker på. Går jo an å sende en forespørsel på mail.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

 

Tack för svaren! Jo jag har sett den sidan som Du tipsade om. Har även mejlat med firman. De kan leverera till Sverige. Tyvärr så har de inga bilder på skaeftet. Det känns inte bra att köpa något som man i vart fall inte sett. Men det var ny information att laminat skaeftet är gjort med original stocken som mall. Jag är mycket förtjust i Classic skaeftet, gillar dess "classic look". Om nu färgen (farven?!?!) på skaeftet också är ok, så är jag mycket sugen på att köpa en sådan. Gillar valnöt, men har inte tid att ta hand om det. Därför vill jag ha ett laminat skaefte!

 

S&L är verkligen toppenstudsare!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...