Jump to content

Hvilken er best i mørket


palle

Recommended Posts

Eg ville, utan å ha prøvd desse sikta, men likevel, (uten tvil !)valt siktet med lys/raudpunkt.

Begge de omtalte siktene har dette.

 

Det begynner å bli en stund siden jeg testet Meopta; men den gangen testet jeg Meopta Meostar med lyspunkt opp mot Zeiss Classic uten lys, og foretrakk Classic'en pga bedre optisk kvalitet. Det lille man taper i lysstyrke med Varipoint mot Classic (eller vanlig Victory for den sakens skyld) er etter min mening ikke mer enn at Varipoint'en fortsatt er noe bedre enn Meopta'en (dersom pris ikke er en faktor, de koster ikke akkurat det samme..).

Link to comment
Share on other sites

At forskjellen er STOR har jeg vondt for å tro. Sammenligna en gang en Bauch&Lomb elite 2,5-10x50 med en zeiss classic 2,5-10x50, og forskjellen var ikke STOR.

Sikta på en hjort til jeg ikke villa ha skutt på den med bauch&lomb`en, og da ville jeg ikke skutt på den med zeissen heller. Og jeg vil tro at meoptan havner et sted mellom zeiss og bauch&lomb.

Link to comment
Share on other sites

Det er bra forskjell på Zeiss Classic med 50 åpning og Zeiss HT med 56.

 

Til trådstarters spørsmål så har jeg ikke sett mye igjennom Meopta, men en god del igjennom Varipointen og ville nok valgt denne - fordi den er bedre i akkuratt skumring.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...