Jump to content

Når legger isen seg i Kongsvinger-traktene?


fredrik

Recommended Posts

Hehe, nei tenkte meg det altså! Men har jo vært kaldt i det siste, og fortsettet kaldværet, så tenkte jeg at det kanskje ville være mulig å våge seg utpå om par-tre uker?

 

Har forresten tenkt på holmtjern eller hva det nå het.. Det lille tjernet med ei koie og en gapahuk.

Link to comment
Share on other sites

Gapahuken er fin den :) Jeg har lagt der i fuglejakta i fjor - de selger småvilkort på Sport og fritid i Kongsvinger og på kolonialen på Austmarka, mener jeg. Så kan du ta med deg hagla óg.

 

Dette er et unikt stykke Norge som jeg er glad jeg lever nært og jakter i. Forstår smaken din :)

 

Mvh Langlo

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er når vi kan vente oss at isen har lagt seg på Varaldskogen ved Kongsvinger?

Varierer kollosalt fra år til år. Det var tendens til isdannelse for noen dager siden, men nå er det plussgrader der,og det skal det bli i tiden fremover.

For å være helt sikker på pilketurvennlig is der? Januar bør være sikker.

For tre år siden var det tykk stålis i god tid før Jul i de trakter. Styggkaldt, lenge. Uten snø.

Det var et kronår for isfiske det.

Link to comment
Share on other sites

Gapahuken er fin den :) Jeg har lagt der i fuglejakta i fjor - de selger småvilkort på Sport og fritid i Kongsvinger og på kolonialen på Austmarka, mener jeg. Så kan du ta med deg hagla óg.

 

Dette er et unikt stykke Norge som jeg er glad jeg lever nært og jakter i. Forstår smaken din :)

 

Mvh Langlo

 

Gull! Er det plass til tre mann i den? Blir trolig bare 2, men en kar som ønsker å henge seg på.. :)

 

Så dagskortene kostet 250,- :shock: men prisene skulle være redusert fra 1.11 til jul. Og blir nok i november vi tar turen :) Men tenkte tanken å ta med hagla ja! :)

 

Ja jeg ble helt frelst av området. Ligger dette innunder Finnskogen? Bodde i Kongsvinger i fjor, og er der på kurs fra tid til annen, og det er nydelig der oppe!!

 

Spørsmålet er når vi kan vente oss at isen har lagt seg på Varaldskogen ved Kongsvinger?

Varierer kollosalt fra år til år. Det var tendens til isdannelse for noen dager siden, men nå er det plussgrader der,og det skal det bli i tiden fremover.

For å være helt sikker på pilketurvennlig is der? Januar bør være sikker.

For tre år siden var det tykk stålis i god tid før Jul i de trakter. Styggkaldt, lenge. Uten snø.

Det var et kronår for isfiske det.

 

Takk for tilbakemeldingen :) Får bare følge med på Yr fra dag til dag.. Og så er det bare å oppfordre til å slenge inn rapporter her om noen skulle være innom der oppe!

 

Kan jo hende vi tar turen opp før isen legger seg med hagla. Og så er det jo mulig å fiske med dupp og mark før isen legger seg.. Eller er fisken gått fullstedig i dvale?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...