Jump to content

Erfaringer med CZ 455 Varmint


NRB89

Recommended Posts

Det med at varmint modellene "kaster" første skuddet stemmer ikke ifølge alle forhandlere jeg har snakket med. Det er vist ingenting som tilsier at disse skal gjøre det, men at feilen som oftest ligger hos skytteren...

Jeg har ikke denne erfaringen, så kan nok ikke uttale meg der.... :?

Link to comment
Share on other sites

Det med at varmint modellene "kaster" første skuddet stemmer ikke ifølge alle forhandlere jeg har snakket med. Det er vist ingenting som tilsier at disse skal gjøre det, men at feilen som oftest ligger hos skytteren...

 

Jeg har ingen erfaring med 455 modellen, men absolutt 452 i Varmint utgaven. Du kan be de løgnhalsene av noen forhandlere å lese tidligere tråder her på Kammeret og så ringe meg! :evil:

Klart de ikke vil innrømme at det er noe gale med Varmint-modellen i 22 LR..........

Hadde aldri kjøpt en CZ Varmint i 22LR uten FØRST å ha testet våpenet. min kastet så mye som 7-8 cm ned til høyre på 10 mtr de første to-tre skuddene. (Er heldigvis kvitt dritten....)

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=80&t=25975&hilit=cz+varmint&start=40

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=80&t=27414&st=0&sk=t&sd=a

Link to comment
Share on other sites

Har bare gode erfaringer med CZ 455 Varmint. Har selv en Thumbhole Varmint i .17HMR og .22LR. Det er nok mest .17HMR det går i hos meg. 22LR-løpet mitt har gått 200-300 skudd, og jeg erfarte aldri at det "kastet" skuddene mine mens det var det jeg brukte.

 

Leser derimot om at det finnes mange mandagsløp hvor kroningene er dårlig - så det er en ting å være oppmerksom på.

Link to comment
Share on other sites

pressisjonen er upåklagelig - hver gang! er veldig godt fornøyd med våpnet - eneste minuset var avtrekket. Men det lar seg lett ordne med et yodave triggerkit. etter man monterer dette så blir det mer enn bra nok! stokken er bittelitt kort, og det er litt slak vinkel på pistolgrepet - men for normalt bruk så har det ikke den store innvirkningen i mine øyne.

 

bruker ikke demper enda, men har planer om det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...