Jump to content

med våpen på bryllaupsreise


Manof

Recommended Posts

Me giftar oss til våren, og planlegg reise. Dei fleste reiser sørover, og får seg i det minste pelsdyr. Sjølv ville me gjere noko anna. Me skal til Skottland. Der skal me jakte råbukk fyrste halvdel av turen, for så å finne på noko anna resten. Det eg kunne tenke meg litt råd om, er dette med våpen i utlandet. Tenkte det ville vere tungvint å drasse på våpen den siste veka, så lurar på rett og slett å sende det heim med posten etter jakta er ferdig. Då saman med eventuelle gevir. Nokon som veit om dette i det heile er lov i storbritannia? Sist eg jakta i det området, hadde eg eit helsikke på flyplassen i Edinburgh, for dei meinte eg hadde gjort feil når eg pakka våpen og sluttstykke separat. Posten kunne spare meg for ei slik runde...

 

Det siste eg treng her er synsing folkens. Her vil eg ha svar frå folk som veit, eller har erfaring med dette:) Ein viss diskusjon kring det er jo fint då.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Våpenlovene i England er strenge, og det siste fra Royal Mail er at de vurderer å nekte all forsendelse av våpen. (Oktober i år, tror jeg). Å sende med posten er nok ikke realistisk.

 

Jeg ville ikke tatt med våpen med deres reiseplaner, men lånt der borte. Hvis dere har med våpen er eneste mulighet å sette dem igjen et sted og hente dem på hjemveien før flyreisen. Selv dette kan bli vanskelig pga regler om oppbevaring av andres våpen.

 

Gevir går fint som innsjekket bagasje, men pass på at det ikke renner eller lukter. Tok med rått ukokt hode hjem på denne måten for noen uker siden, godt pakket.

Link to comment
Share on other sites

Her er jeg helt enig med Muntjac. Jeg ville ikke utsatt denne turen med en slik ramme, for dette. De siste turene til øyriket også nå i september til England lånte jeg våpen av min guide og kvaliteten på utlånsvåpen er absolutt topp av det jeg har opplevd. Denne gang en helt ny Blaser i 6,5x55 med zeiss og rødpkt. Ikke noe dårligere kvalitet når jeg har lånt hagle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...