Jump to content

pussing/vedlikehold av Rustfritt løp.


jkjersem

Recommended Posts

Hei, har ei remington 700 bdl i kaliber .30-06 og med rustfritt løp! Jeg har enda ikke hatt sjangsen til å skyte med den enda, forbi jeg fikk den etter hjortejakta begynte, så nå foregår det en del hjortejakt rundt den lokale skytebana.

 

Men nå når den bare står i våpenskapet, bør den på samme måte som ikke-rustfrie løp, bli innsmørt med våpenolje?

 

Og etter skyting, skal den pusses på samme måte som de ikke-rustfrie? eller er det noe spesielt med rustfrie løp?

 

mvh. jøran :)

Link to comment
Share on other sites

Men nå når den bare står i våpenskapet, bør den på samme måte som ikke-rustfrie løp, bli innsmørt med våpenolje?

 

Og etter skyting, skal den pusses på samme måte som de ikke-rustfrie? eller er det noe spesielt med rustfrie løp?

 

Ja

Ja

Nei

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg pusser rent, oljer og tørrpusser mitt rustfrie løp etter skyting. Da er det klar om det plutselig skulle være behov :)

 

Antar også at "tørrpussen" ikke fjerner all olje, me bare det overflødige. Er ikke veldig nøye med oljing utenpå. Har aldri sett tegn til rust verken utenpå eller inni. Anser rustfritt for å være mye mer holdbart og kommer ikke til å kjøpe noe annet heretter.

Link to comment
Share on other sites

hm.. da har det seg sann at jeg har et pussesett av ganske lav kvalitet, delt pussestokk er det også. Så har jeg lest om at de har lett for å skade løpet, så jeg tok et lag med elektroteip over hele, mens den skrudd sammen i full lengde. Tror du det er godt nok, eller burde jeg bare anskaffe meg et skikkeligere sett?

her er settet:http://www.netthandelen.no/auction/tur-fritid/Jakt-og-villmarksliv/3169842

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...