Jump to content

Fiocchi .44 Rem. mag. aluminiumshylser?


frenzy81

Recommended Posts

Akkurat kjøpt meg en revolver i .44 magnum, og var på XXL for å kjøpe noe ammo.

 

Etter første turen endte jeg opp med noen pakker med 200 gr. semi wadcutter. På skytebanen ble jeg gjort oppmerksom på at disse ikke går i magnum 2 da min kulevekt er 210 gr.

 

Ok, stikker og bytter inn de to siste eskene, og tar med meg 240 gr. fra samme produsent. Gjør selvsagt tabben å ikke åpne eskene på butikken, for da jeg kommer hjem ser jeg at hylsene på disse er så blanke at dette neppe kan være messing. De er helt speilblanke, og etter hva jeg kan skjønne er dette aluminiumshylser. (Magnet festet seg ikke, altså er det ikke stål). Da andre folk på skytebanen hadde med seg 240 gr. Fiocchi .44 Rem. mag. (kjøpt på samme XXL) som jeg fikk prøve, og disse hadde akkurat de samme hylsene som semi-wadcutterne jeg kjøpte så antok jeg at det var dette jeg skulle handle.

 

 

Nå hadde jeg jo tenkt å opparbeide meg et lite lager med hylser slik at jeg kan begynne å lade litt etter hvert. Men dette går vel ikke an å lade opp igjen, eller? Noen andre som har vært borti dette?

 

normal_fiocchi_44.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ok, da må jeg vel bare anta at det vil gå greit å lade disse om igjen.

.

 

Merkelig at ikke skytekammeratene din kjente igjen denne hylsetypen :roll:

 

Alu-hylser er alufarget, matt grå og ser ikke ut som om de er forniklet :wink:

 

De hylsene du har fått er helt ok å lade om på :D

Link to comment
Share on other sites

Merkelig at ikke skytekammeratene din kjente igjen denne hylsetypen :roll:

 

Har ikke vært på skytebanen med dem ennå, de ligger urørt i esken. Vurderer fortsatt å stikke innom XXL og se hva de sier der. 200 gr. patronene jeg kjøpte to dager før hadde fine, messingfargede hylser.

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg nybegynner når det kommer til hjemmelading, men det sies att disse hylsene du har (og jeg)sprekker lettere. Ville om mulig unngått og kjøpe flere av denne typen. Just in case :wink:

Støtter Ken sin vurdering av av nikledehylser sprekker lettere ved gjentatte omladninger. Dette er en gammel kjensgjerning, som jeg også har erfart selv, da ved revolver og pistolhylser.

Vet ikke om det er likedan med niklede riflehylser, da jeg ikke har ladet om slike flere ganger. Noen som har erfaringer i den retning med niklede riflehylser?

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se om Fiocchi går over til dette på alle andre kaliber også da.

 

For min del så var jeg innom på XXL på Lagunen i Bergen igjen, og vi gikk gjennom alt de hadde av 44 magnum. Alt var forniklet der, men de ringte Åsane-butikken og fikk holdt av noen esker til meg der, da de fortsatt hadde fra forrige leveranse. Så da har jeg i hvertfall 300 messinghylser som sannsynligvis blir grunnlag for mine første selvladede håndvåpen-patroner.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...