Jump to content

Åtelys med solcelle


Animalhunter

Recommended Posts

Hei.

Har nå iår lagt ut åte på hytta også, tenkte først på at det blir kun ved månelys.

Men jeg merker det allerede nå at det gidder jeg ikke vente på hele tiden, så må ha lys.

Har solcelle på hytta. Ett helt vanlig og enkelt et, vet ikke str.

Men tror dere det holder om jeg da bruker et lite lys som lyser fra det er mørkt til det lysner hver natt gjennom vinteren ?

Åte ligger på 50 meter så trenger ikke allverden til lys. Noen som har tips?

Link to comment
Share on other sites

Hei

Jeg bruker denne lykta som jeg monterer på veggen av bua mi hver gang jeg jakter når det er behov for lys. Den er plassert slik at jeg må ut av bua for å justere den.

Synes det er best å sitte uten lys, gir større opplevelse men, noen ganger er det behov.

 

Ca 80 timer med lys på 4 aa batterier er uslåelig og den store lyskjeglen lyser godt opp åtet på 100 m.

Anbefales :-))

 

http://www.clasohlson.com/no/LED-LENSER ... r364572000" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker LED arbeidslampe fra Biltema (10watt) og en fotocellebryter bestilt på ebay til 12-13 USD inkl frakt.

Her er bryteren om noen lurer: http://www.ebay.com/itm/12V-5Amp-Dusk-to-Dawn-Switch-/260926136154?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cc068df5a#

 

Har åtet ca 40-45m unna bua, og med snø på bakken, blir det nok ikke noe problem med rekkevidden på lyset. Blir det for kraftig, vinkler jeg det bare litt "bort"

Som våpen tenker jeg å bruke en rifle i kaliber 6.5 x 55 med lyddemper, toppet med en 2.5-10 x 56 kikkert med lys.

 

20121021_141534.jpg

 

Lars E.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei! Hvordan gikk det med prosjektet ditt? Hadde vært strid og høre hvordan dette fungerte!

 

Det var en meget fin jaktbod du hadde, den så meget pen ut, du har brukt noen timer på den tenker jeg! Har selv en bod, 160x220 innvendig mål, i full stå høyde, isolert med 10cm Rockwool og asfaltplater. Godt og sitte varmt i kalde vinternetter!

 

Åtebelysning har jeg ikke...men har tenkt på det lenge nå, og når jeg så denne tråden, har jeg bestemt meg for å gå igang og få tak i det jeg trenger av deler for og sette igang!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...