Jump to content

Valg av rifle og kikkertsikte som nybegynner.


sander22

Recommended Posts

Hei, jeg skal konfirmeres til våren, å skal få rifle til den. Da lurer jeg på hvilken rifle som er fin som startsrifle? Bestefaren min har en Tikka T3, å har skyte litt med den, verker som en fin rifle som ikke er altfor dyr, vil ikke ha mange tusen dyrere enn det. Men er ikke sikker på om jeg vil ha trestokk eller glassfiber? I tillegg må jeg jo ha ett sikte, å da kikkertsikte. Tror ikke noe sikte til mer enn 6-8 tusen er aktuelt, får man noen sikter med ca. 2.5 - 10 i zoom m/lys helst fra Zeiss til denne prisklassen? kan også ha andre merker og typer, men jeg vil ha noe sånt. Lurer på om jeg vil kjøpe lyddemper også, men er dette nødvendig? og mens jeg først er inne på lyddemper, hvordan monterer man på disse? :lol: kan man ha en lyddemper til 1-2 tusen på en tikka T3? takker for alle svar! :D

Link to comment
Share on other sites

Enig med ovenstående,å kan legge til to-fot og gjerne grs-stokk som kjekt å ha..Tafset på en slik stokk nå nylig,å den er oppført på ønskelisten min for fremtidige innkjøp.. :D

 

Slik ser den ut:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=33318145

 

I tillegg vil jeg anbefale deg å søke litt på nett og be om tilbud fra flere forhandlere,alt det koster er litt tid og noen e-poster,men det kan frigjøre noen kroner til noe å mate børsa med.. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...