Jump to content

Kniv fra "haretex"


Guest graahund

Recommended Posts

Guest graahund

Bestilte meg en kniv fra kunstneren "haretex" og fikk den i går da jeg kom hjem fra elgjakt. En ting er og se en kniv på bilde enn og ha den i hånda. At den var SÅ flott det er nesten umulig og se på bildet. Det er ett kunstverk av en kniv med det spesielle bladet og den fletta beltebøylen. Rett og slett en fantastisk kniv. Vil påstå at der er den vakreste kniven jeg har hatt i handa noen gang. Og, det har jo blitt noen kniver gjennom et langt liv. Vil anbefale alle som vil ha noe utenom det vanlige og kikke nærmere på disse. Takk for et flott arbeid "haretex". Mvh graahund

Link to comment
Share on other sites

Har 2 kniver fra han, og er storfornøyd:) hyggelig kar med mye kunnskap. Morsomt å ha noe som ikke er daglidags:)

Håndverk på høytnivå. Så kniv fra han anbefales

 

Så det ble en dobbel post, men er dårlig nett i jakt koia;)

 

671212DB-BC8A-47B6-84C1-BD646FB80AEC-891-00000098E5065BFA.jpg

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

@graahund, flott at kniven falt i smak. Litt spesielt også at en del av skaftet stammer fra noe som dødde ut for min. 10-40.000 år siden. Ble faktiskt veldig fornøyd med den kniven jeg også-

 

@Løkås, flott at du har kommet i gang igjen da, er jo en fin hobby.

 

@Geir-J, 2 kniver og fornøyd med begge - da er jeg fornøyd også.

 

 

Hvis ingen kommer meg i forkjøpet skal jeg i løpet av kommende uke presentere en kniv med skaftmateriale som ikke har vært vist før her i landet. Blir jo spennende, har ikke sett det selv ennå annet enn på bilder. Satser på at det ankommer her i begynnelsen av uka så jeg rekker å ferdigstille en før neste helg.

 

-haretex

Link to comment
Share on other sites

Nå ble jeg spent Haretex...!

Har endel uvanlige materialer liggende, som jeg ikke har rukket å få begynt på.. Kanskje det er noe av det samme..?

Tenkte forresten å sende noen emner til stabilisering, hos de du har nevnt i Danmark. Noen farger du kan anbefale utenom den røde?

(Som ble kjempeflott.)

Link to comment
Share on other sites

Berserk, det er håpløst å anbefale noe farge. Fargen "biter" helt forskjellig på forskjellig treverk. Er det tett og hardt tre så blir det svak farge, er det løst, blir det kraftig.

 

Sendte forøvrig ned 30 biter til DK i går, litt forskjellig, men mest surnet bjørkerot fra Trøndelag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...