Jump to content

overføring av kart!


finskestøver<3

Recommended Posts

har nå prøvd i 2 dager, men må gi opp etter nesten å a kastet gps'en i veggen. får det ikke til, får bare feilmeldinger når jeg prøver.

jeg har kjøpt meg et topo adventure kart over Hardangervidda hvordan får jeg det inn fra cd til hundepeiler? finner ikke mapsource, så må bruke det nye programmet bacecamp.

setter veldig pris på alle tips og svar!

Link to comment
Share on other sites

Mappa må du selv opprette i tota på C, den MÅ hete Garmin, og det MÅ IKKE være andre mapper koplet inn i denne mappa, I //:C/Garmin kopierer du inn kartfilene fra CD plata eller annet medium.

Så kopler du til Håndenheten til PC`n med USB kabel, Så åpner du Mapsource (denne må du ha innstallert på maskina di, og den kan også lastes ned fra nettet fra Garmin.com) Som sagt åpne Mapsource, og klikk på lista på ene siden av programvinduet merk de filene(kartbladene) du vil ha over og overfør disse til MApsource, og derfra videre til Håndenheten, overfører du via USB så går det litt tid, kjappere å kopiere dette inn på ei Micro SD brikke og putte denne i Håndenheten, da skal håndenheten hente disse kartene når du starter opp håndenheten.

Lek deg litt i Mapsource før du begynner, så blir du mere vant til vinduene og strukturen i dette programmet, BAsecamp er bare til å se på rutene du har lagret og å planlegge nye turer etc.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke medium har kartene på da?

Er det på ei Micro SD brikke: sett den i adapteret og åpne brikka for å se filstrukturen, som sagt der skal det kun være ei mappe med navnet Garmin og i denne mappa skal filene ligge, gjør det det, så er det bare å sette denne i håndenheten og starte opp, mulig at du må inn i opsettet på håndenheten og aktivere kartene, men normalt ikke.

Link to comment
Share on other sites

I beskrivelsen til Basecamp står det følgende..

 

*Install new maps onto your device with the integrated MapInstall tool.

 

Siden jeg ikke har mapsource på maskina lengre og kun bruker Basecamp til alle opp og nedlastninger både av kart og spor tror jeg jaggu Garmin har rett i sin produktbeskrivelse,,

 

Her er foresten en hel del video tutorials for basecamp

 

http://gpstracklog.com/2012/02/garmin-basecamp-video-tutorials.html

 

Blant annet denne som omhandler overføring av kart

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...