Jump to content

Problemer med Icom F34gs


Aasum

Recommended Posts

Jeg har problemer med min radio, det er nesten som at den "sovner" eller går i dvale modus. Hører kun siste ordet i en hel setning hvis det har vert stille på radioen i et kvarter, kjøpte meg en wcom og der er det ikke slikt problem så det er noe med Icomen, noen som vet hva dette kan være ??

Link to comment
Share on other sites

Sjekk om batterispar kan være på. Da kan det ta litt tid før den er oppe å "kjøre normalt".

 

 

Dette er tull. Bruker altid batterispar på alle mine Icom, og aldri hatt problemer med det.

 

 

Mulig du kaller det tull, men batterispar legger apparatet i en "hvilemodus" og den går ut av batterispar når PTT-knappen holdes inne en kort stund. Derfor står det også i enkelte bruksanvisninger at når batterispar er aktiv skal du vente litt før du begynner å prate for at alt du sier skal bli sendt med full effekt.

Link to comment
Share on other sites

Sjekk om batterispar kan være på. Da kan det ta litt tid før den er oppe å "kjøre normalt".

 

 

Dette er tull. Bruker altid batterispar på alle mine Icom, og aldri hatt problemer med det.

 

 

Mulig du kaller det tull, men batterispar legger apparatet i en "hvilemodus" og den går ut av batterispar når PTT-knappen holdes inne en kort stund. Derfor står det også i enkelte bruksanvisninger at når batterispar er aktiv skal du vente litt før du begynner å prate for at alt du sier skal bli sendt med full effekt.

 

Så det står bare i enkelte av bruksanvisningene :lol: ja ja, men radioen slutter ikke å motta fordi om batterispar er på da vettu din tulling :lol::lol::lol: den mottar normalt fordi om den er i såkalt hvilemodus. ta en til i andre foten, å prøv en gang til :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...